mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Więcej o BMW "szóstce" coupe

Więcej o BMW "szóstce" coupe

Wprawdzie nowa seria 6 BMW w sprzedaży pojawi się jesienią, na żywo po raz pierwszy w Europie będzie można ją zobaczyć na wystawie we Frankfurcie, ale już teraz bawarski koncern zdradza niemal wszystkie sekrety na jej temat.

Więcej o BMW
Trzecia generacji BMW serii 6 ma całkowicie zaspokajać wymagania wszystkich miłośników sportowych i jednocześnie luksusowych limuzyn. Wysoki poziom komfortu jazdy, powiększony między innymi dzięki większym gabarytom auta, lepsze osiągi oraz właściwości jezdne, a przy tym supernowoczesne rozwiązania technologiczne to główne atuty tego modelu, który ponownie zawiesi konkurentom bardzo wysoko poprzeczkę.

W porównaniu do poprzednika, czteromiejscowe BMW będzie o 75 mm dłuższe (4.894 mm), o tyle dokładnie powiększy się również rozstaw osi, a jednocześnie poszerzono je o 39 mm (1.894 mm). Obniżono natomiast o 5 mm linię dachu (1.369 mm) przez co nowa seria 6 będzie mieć jeszcze bardziej dynamiczne proporcje. A przy tym oferować będzie więcej niż przyzwoity bagażnik, który pomieści sporo, bo aż 460 litrów.

Europejscy kierowcy do wyboru będą mieć trzy wersje silnikowe - ośmiocylindrową (V8) jednostkę benzynową oraz dwie sześciocylindrowe rzędowe, po jednej benzynowej i jednej wysokoprężnej. Topowa wersja (BMW 650i Coupe) będzie napędzana silnikiem o pojemności 4,4 litra, rozwijającym moc 407 KM (od 5.500 do 6.400 obr/min) i dysponującym maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm (od 1.750 do 4.500 obr/min). Tak uzbrojona "szóstka" przyspieszy do setki w 4,9 sekundy, a maksymalnie pojedzie z prędkością 250 km/h, spalając przy tym średnio 10,5-10,6 l/100 km. Nowością w tym modelu będzie ta sama wersja silnikowa ale z napędem na wszystkie koła (650i xDrive). Nie tylko lepsze właściwości jezdne, ale również szybszy o 0,1 s. sprint do setki mają rekompensować wyższe (11,3 l/100 km) spalanie.

Obie sześciocylindrowe jednostki mają pojemność trzech litrów, przy czym silnik benzynowy ma moc 320 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm, diesel zaś odpowiednio 313 KM i imponujące 630 Nm. 5,4 s. trwa rozpędzanie się w obu przypadkach do prędkości 100 km/h, obie wersje maksymalnie pojadą tyle samo co wersja topowa. BMW 640i będzie spalać średnio 7,6-7,8 l/100 km, a 640d 5,4-5,5 l/100 km.

Wszystkie wersje silnikowe w standardzie będą oferowane z ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Nowe BMW seria 6 Coupe będzie oferować wiele nowych rozwiązań technicznych, wśród nich wiele takich, po raz pierwszy zastosowanych w tym segmencie. Na liście wyposażenia znajdziemy m.in. adaptacyjne światła LED, z funkcją doświetlania zakrętów oraz światłami przeciwmgłowymi, i oczywiście tylne światła również w technologii LED. Nie zabraknie systemu iDrive, wyświetlacza Head-Up Display, adaptacyjnego tempomatu z układem start&stop, systemów ostrzegających przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu czy wreszcie kamery cofania asystenta parkowania oraz systemu BMW Night Vision.

Poczucie wyjątkowego komfortu wewnątrz auta mają zapewnić m.in. sportowe ale jednocześnie wyjątkowo wygodne fotele z funkcją wentylacji, tapicerka skórzana Nappa, aplikacje ceramiczny oraz układ audio Bang&Olufsen.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 6
BMW Seria 6
Cena podstawowa już od: 386 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport