mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Większy, rodzinny Prius

Większy, rodzinny Prius

Toyota zaprezentowała nową wersję swojego hybrydowego hitu, czyli Priusa - Prius v.

Większy, rodzinny Prius

Nie są to w żaden sposób ekscytujące informacje, ale trzeba o tym wspomnieć, bo w końcu to ważna premiera na North American International Auto Show. Najpopularniejszy samochód wśród gwiazd Hollywood, które chcą pokazać swoją niesamowitą świadomość społeczną i chęć ratowania niedźwiedzi polarnych oraz waleni (mimo tego, że ich drugi samochód to Lamborghini Gallardo LP560-4), doczekał się wersji nadwozia MPV, czyli taki mały van. Samochód nie będzie w stanie przewieźć 7 osób, a jedynie 5, jednak przestrzeń bagażnika zwiększyła się dość znacznie. Wnętrze ogólnie zyskało aż 50% więcej miejsca, co daje pojemność kufra w wymiarze aż 970 litrów.

Nowa wersja nadwoziowa korzysta z tej samej płyty podłogowej jak standardowa odmiana, podobnie jest z układem napędowym Toyota Hybrid Synergy Drive. Na ten układ składa się 1,8 litrowy silnik benzynowy z mocą 98 koni mechanicznych, a w połączeniu z silniczkiem elektrycznym mamy 134 konie, zatem szaleństwa tu nie ma.  Nadwozie auta nie jest przedłużoną wersją normalnego Priusa, tylko jego wersją rozwojową - po prostu Japończycy podnieśli tył do góry i na tym koniec, ot, mamy większy bagażnik.

Nie ma tu żadnych stylistycznych udziwnień. Tył jest prosty, prawie pionowy, z białymi kloszami lamp. Dookoła samochodu widzimy mnóstwo różnego rodzaju przetłoczeń, cięć i innych poszarpanych elementów - to celowy zabieg, chodziło oczywiście o zminimalizowanie oporu powietrza. Przód jest identyczny jak w normalnym Priusie.

>>> Zobacz WIĘCEJ o targach NAIAS <<<

Wnętrze różni się od tego z wersji liftback. Konsola centralna została całkowicie przemodelowana, jest teraz bardziej "vanowata". Nie mamy tu szerokiego tunelu centralnego, na którym zlokalizowany jest joystick skrzyni CVT i kilka przycisków - w zasadzie to tunel jest, nawet większy, ale znajduje się na nim uchwyt na kubek oraz trzy przełącznik trybu pracy. Drążek zlokalizowany jest na konsoli centralnej, razem z nowym panelem klimatyzacji oraz trzema dużymi wylotami powietrza. Ciekawym bajerem jest przełącznik, dzięki któremu możemy zmienić system, w jakim wyświetlana jest aktualna prędkość - km/h lub mph. Ogólnie rzecz ujmując, wnętrze normalnej wersji wygląda duże lepiej, bardziej elegancko, wszystko jest tutaj na odpowiednim miejscu bez zbędnych świecidełek i błyszczących się paneli, które znajdziemy w Priusie v.

Toyota uważa, że Prius v będzie najmniej paliwożernym samochodem wśród wszystkich SUV-ów, vanów, crossoverów oraz kombi na rynku amerykańskim. Ma produkować o 66% mniej gazów niż przeciętny samochód na amerykańskiej drodze. Tom Cruise będzie zachwycony.

Prius v ma wejść do sprzedazy w USA tego lata.

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Toyota Prius
Toyota Prius
Cena podstawowa już od: 119 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Sportowa marka od Toyoty

Sportowa marka od Toyoty

Aktualności 2016-11-28

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport