mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Wiemy już więcej o i40

Wiemy już więcej o i40

Podczas hiszpańskich targów samochodowych w Barcelonie Hyundai pokazał nowego i40 sedan, a także wypuścił sporą ilość informacji, dotyczących auta.

Wiemy już więcej o i40
Wczoraj pisaliśmy już co nie co o nowym aucie klasy średniej, jednak zważywszy na to, że dziś nastąpiła jego premiera, otrzymalniśmy nieco więcej informacji, głównie odnośnie kwestii technicznej samochodu.

Nowy i40 będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych - dwie benzyny i dwa diesle. Moc wahać się będzie od 115 do 177 koni mechanicznych. Podstawową jednostką wysokoprężną będzie 1,7 litrowy silnik o mocy 136 koni mechaniczncyh, który, zdaniem Hyundaia, będzie najpopularniejszą wersją i40. Zadebiutuje tu też dwulitowy silnik GDI z mocą 177 koni, rozwijający 213 niutonometrów momentu obrotowego. Auto rozpędza się do 100 km/h z tą jednostką w czasie 9,7 sekundy i zużywa średnio 6,8 l/ 100 km paliwa, utrzymując emisję CO2 na poziomie 159 g/km. Kolejnymi jednostkami jest podstawowy diesel 1.7 w drugiej odmianie mocy: 115 koni i 1.6 benzynowy z mocą 135 koni.

Silniki diesla zostały wyposażone w system NVH, czyli Noise Vibration Harshness, który ma znacząco ograniczać hałasy zewnętrzne. Wykorzystano tu takie materiały, jak: wykładzina przepuszczająca powietrze, dźwiękochłonne wygłuszenie komory silnika i tekstylne wkładki w nadkolach w celu absorpcji źródeł hałasu z silnika, drogi oraz tłumika, uzyskując 20% wzrost ograniczenia poziomu hałasu wewnątrz oraz dobiegającego z silnika na biegu jałowym (w porównaniu do i40 bez tych funkcji).

Już w wersji podstawowej Hyundai wyposaży i40 dość bogato, bo m.in. w asystenta parkowania i utrzymania toru jazdy, łączność Bluetooth z systemem rozpoznawania mowy, nawigację satelitarną i kamerę cofania. Będzie tu nawet podgrzewana kierownica, czyli coś praktycznie niespotykanego w tej klasie, ale już jednak za dopłatą.

W kwestii bezpieczeństwa Koreańczycy także się postarali. Oprócz wspomnianych asystentów, są tu jeszcze biksenonowe reflektory z diodami LED, ESP, ABS, Hill Start Assist Control, VSM (stabilizacja tory jazdy), BAS (wspomaganie awaryjnego hamowania) i ESS (ostrzeganie o nagłym hamowaniu). Może tu być aż 9 poduszek powietrznych. Oczywiście samochód otrzymał 5 gwiazdek w testach Euro NCAP.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai i40
Hyundai i40
Cena podstawowa już od: 87 000 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

helmut 2011-05-14

nie jest źle, ciekawiej niż sonata, pewno w środku też już średnia europejska, mam nadzieję, że z ceną nie przesadzą

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport