mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Wiemy wszystko o nowym Range Roverze

Wiemy wszystko o nowym Range Roverze

O debiucie czwartej generacji Range Rovera na wystawie w Paryżu już informowaliśmy. Teraz marka Land Rover zdradziła większość detali na temat swojego najbardziej luksusowego SUV-a.

Wiemy wszystko o nowym Range Roverze
Z zewnątrz Range Rover nr 4 nie zmienił się jakoś diametralnie - zachowana została charakterystyczna linia nadwozia, ale już to, co niewidoczne dla oczu, zostało opracowane od podstaw. Przede wszystkim konstrukcja nadwozia w całości została wykonana z aluminium, dzięki czemu udało się obniżyć masę tej struktury aż o 39 proc., przy zachowaniu jednak wytrzymałości poprzedniej generacji.

Szereg najnowocześniejszych systemów, które mają usprawnić jazdę w każdych niemal warunkach, opracowano od podstaw bądź znacząco udoskonalono. Usprawnione zawieszenie pneumatyczne, dzięki wprowadzeniu układu różnicującego wysokość jezdną, znacząco poprawiło możliwości terenowe auta. Czwarta generacja ma lepszą geometrię nadwozia, większy prześwit, kąt natarcia (34,7 st. na ustawieniach terenowych) i zjazdu (29,6 st.). Po raz pierwszy w Range Roverze dostępny jest, stworzony przez Land Rovera, system Dynamic Response, aktywnie kontrolujący przechył pojazdu.

Kolejną nowością jest udoskonalony system Terrain Response 2, który analizuje bieżące warunki terenowe i od tej wersji może automatycznie wybierać najodpowiedniejszą konfigurację ustawień. Uzupełniony jest on o systemy kontroli zjazdu, kontroli prędkości podczas zjazdu, wspomagania ruszania pod górę oraz zapobiegające przewróceniu się pojazdu.

Pod maską Range Rovera moża trafić jeden z czterech silników - dwóch wysokoprężnych i dwóch benzynowych - przy czym wszystkie współpracują z ośmiostopniowym automatem i systemem Start&Stop. Podstawowy, trzylitrowy diesel TDV6 rozwija moc 258 KM i dysponuje momentem obrotowym o imponującej wartości 600 Nm. Zastąpienie tym silnikiem wcześniejszej jednostki TDV8 pozwoliło obniżyć łączną masę samochodu aż o 420 kg. Drugi z diesli - SDV8 - opracowany specjalnie dla Range Rovera w nowej generacji ma o 9% większą moc (339 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm. W tej wersji silnikowej Range Rover osiąga prędkość 100 km/h po 6,9 sekundy od startu.

Jeszcze szybciej, bo zaledwie po 5,4 sekundy, na prędkościomierzu pojawia się trzycyfrowa wartość w najszybszej odmianie Range Rovera. W tej wersji pod maską pracuje pięciolitrowa jednostka benzynowa z doładowaniem. Kierowcy nie nastawieni aż tak na pobijanie kolejnych rekordów prędkości będą mogli też wybrać tę samą jednostkę, tyle że bez doładowania.

Czwarta generacja Range Rovera do sprzedaży trafi jeszcze pod koniec tego roku, jednak pierwsze egzemplarze do klientów trafią już z początkiem przyszłego.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Land Rover Range Rover
Land Rover Range Rover
Cena podstawowa już od: 169 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. suv-3dr.

Podobne wiadomości:

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Paryż Motor Show 2016 - najciekawsze premiery

Premiery 2016-10-03

Nissan Micra - oto pierwsza zapowiedź przed Paryżem

Nissan Micra - oto pierwsza zapowiedź przed...

Aktualności 2016-09-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu
BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu
Polski importer samochodów BMW przedstawił dziś cennik nowej "piątki". Auto będzie dostępne w salonach od 11 lutego 2017.