mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Wodorowa Panda

Wodorowa Panda

Koncern Fiat Auto zaprezentował kolejną wersję Fiata Pandy. Tym razem Panda wyposażona została w alternatywny napęd wykorzystujący ogniwa paliwowe.

Wodorowa Panda

Panda Hydrogen jest kolejnym etapem badań włoskich inżynierów na polu alternatywnych źródeł napędu. Tendencja taka jest zresztą widoczna w całej branży motoryzacyjnej. Co jakiś czas pojawiają się modele, które posiadają tego typu napęd, głównie hybrydowy lub ogniwa paliwowe. Najbardziej znana to oczywiście Toyota Prius z napędem hybrydowym, która odnotowuje bardzo dobre wyniki sprzedaży.

Ogniwa paliwowe w Fiacie pojawiły się już w 2001 roku, w koncepcyjnym modelu Elettra H2 Fuel Cell, a dwa lata później w Seicento Hydrogen.

Panda Hydrogen posiada dwa zbiorniki na wodór pod podłogą, jeden na środku, drugi pod tylnymi siedzeniami, przez co wnętrze pojazdu pozostaje bez zmian. Ogniwa paliwowe wytwarzające energię pozwalają na przyspieszenie auta do 130 km/h i przyspieszenie ze startu do 50 km/h poniżej 7 sekund. Oba zbiorniki na wodór mają pojemność 68 litrów, co pozwala na przejechanie 220 km. Zatankowanie do pełna pustych zbiorników trwa niecałe 10 minut. Panda Hydrogen z pewnością nie trafi do seryjnej produkcji. Z jednej strony technologia ta jest za droga, by mogła trafić do sprzedaży, z drugiej ciągle badany jest ten rodzaj napędu pod kątem bezpieczeństwa.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport