mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Wodorowa hybryda Mercedesa

Wodorowa hybryda Mercedesa

Mercedes zaprezentował prototypowy model F 600 Hygenius, powstały na bazie Klasy B, do którego napędu służą ogniwa paliwowe połączone z silnikiem elektrycznym.

Wodorowa hybryda Mercedesa
Od czasu szybkiego rozwoju aut hybrydowych (benzynowo-elektrycznych), o napędzie z wykorzystaniem ogniw paliwowych jak gdyby trochę mniej się mówiło. Jednak prace wciąż trwają, czego efektem jest nowy model koncepcyjny Mercedesa. W ogóle firma ze Sztutgartu zapowiedziała przed dziesięcioma laty, iż od 2005 r. będzie wytwarzać seryjnie tego typu auta. Choć termin został przesunięty na 2012 rok, to jednak widać już znaczną poprawę w technologii ogniw paliwowych.
 
Pod podłogą czteromiejscowego Mercedesa F 600 Hygenius znajdują się jonowo-litowe baterie, które zastąpią wcześniej stosowane, o połowę mniej wydajne baterie niklowe. Podobnie jak w przypadku standardowych aut hybrydowych, podczas ruszania czy przyspieszania do napędu wykorzystywany jest także silnik elektryczny. Podczas hamowania baterie ładują się i gromadzą energię. Jednocześnie pracuje oczywiście główny napęd, wykorzystujący energię wytwarzającą się w ogniwach paliwowych na skutek reakcji chemicznej wodoru z tlenem.
 
Łączna moc auta wynosi 115 KM, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Same ogniwa dysponują mocą 82 KM i maksymalnym momentem 250 Nm. Maksymalny zasięg prototypowego Mercedesa przekracza 400 km.
 
W porównaniu do wcześniej testowanych ogniw paliwowych w nowym modelu mają one znacznie mniejsze rozmiary. Wpływa to także na powiększenie wnętrza auta, mimo kompaktowych rozmiarów nadwozia (4,35 m). Dodatkowo odległość pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami, wynosząca 945 mm, może być powiększona o kolejne 400 mm po przesunięciu tylnych siedzeń. Ponadto przednie siedzenie pasażera oraz tylne siedzenia mogą być obracane, co ułatwia jazdę z małymi dziećmi, które korzystają jeszcze z fotelików.
 
Oparcia foteli są dodatkowo dwuczęściowe, dzięki czemu lepiej dopasowują się do pleców kierowcy i pasażera.
 
Kolejną nowością zastosowaną w modelu F 600 są zainstalowane w lusterkach bocznych kamery. Pomagają one zneutralizować martwe pole, a także podczas postoju wykrywają zbliżające się auto, rower czy np. pieszego i nie pozwalają na otwarcie drzwi.
 
Mercedes F 600 Hygenius oficjalnie zademonstrowany zostanie już wkrótce na nadchodzących targach motoryzacyjnych w Tokio.
 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mobilne prawo jazdy i dowód rejestracyjny w 2017
Mobilne prawo jazdy i dowód rejestracyjny w 2017
Ministerstwo Cyfryzacji wprowadzi w przyszłym roku elektroniczny dowód osobisty i prawo jazdy. Dzięki temu nie będziemy musieli mieć przy sobie dokumentów podczas kontroli.