mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Wybitnie ekonomiczny koncept VW

Wybitnie ekonomiczny koncept VW

Volkswagen pokazał na Qatar Motor Show niezwykle ekonomiczne auto, które spala niecały litr na sto kilometrów...

Wybitnie ekonomiczny koncept VW
...i emituje jedynie 24 g/km CO2. Samochód nazywa się XL1 i napędzany jest silnikiem TDI o pojemności 0,8 litra i rozwijającym moc 48 koni mechanicznych, sparowanym z motorem elektrycznym z 27 końmi, zatem łączna moc układu wynosi 75 KM - niby mało, ale kiedy weźmiemy pod uwagę wagę samochodu, która wynosi 795 kilogramów, wydaję się nam ona (moc) w zupełności wystarczająca. Układ napędowy zawiera w sobie siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię automatyczną DSG. Silnik elektryczny może działać sam lub "w porozumieniu" z dieslem, np. podczas przyspieszania. W trybie elektrycznym samochód przejedzie około 35 kilometrów, po czym do akcji wejdzie jednostka TDI. Przyspieszenie do 100 km/h trwa 11,9 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 160 km/h.

Jeśli chodzi o stylistykę, XL1 czerpie z konceptów "1-Litre car" z 2002 roku oraz L1 z 2009. Wnętrze nie wygląda jakoś niezwykle futurystycznie - dwa fotele, położone obok siebie, normalna deska rozdzielcza, przełączniki i przyciski - jest nawet uchwyt na kubek między siedzeniami. Stylistyka nadwozia to już inna bajka. Karoseria przypomina nieco... baterię, a najdziwniejszym i najbardziej futurystycznym elementem są zakryte tylne koła oraz brak tylnej szyby. Z przodu można zauważyć zapożyczenia z Scirocco, natomiast z tyłu wyróżnia się długa LED-owa listwa świateł, biegnąca od lewej do prawej lini.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC

Volkswagen Arteon zastąpi Phaetona i CC

Aktualności 2017-02-24

Innowacyjna szyba w Volkswagenie

Innowacyjna szyba w Volkswagenie

Technika 2017-01-31

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.