mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Wydajne Saaby

Wydajne Saaby

Na tegorocznych targach motoryzacyjnych AMI w Lipsku zostanie zaprezentowana sportowa seria szwedzkiego producenta samochodów, Saab Performance. Przy współpracy z oficjalnym partnerem, Hirsch Performance, zajmującym się sportowym wyposażeniem powstaną bardzo wydajne modele.

Wydajne Saaby

Szwajcarska firma Hirsch Performance zbudowała na bazie standardowych samochodów wersje, które są bardziej ekskluzywne i usportowione. Zauważalny w nich będzie wzrost wydajności, poprzez zmianę wielu warunków technicznych pojazdu. W wersji 275 konnej będą dostępne modele: 9-3 Sport Limuzyna, 9-3 Sport Kombi, a także 9-3 Kabrio. Natomiast w wersji 300 konnej 9-5 Limuzyna oraz Sport Kombi. Ceny zaczynać się będą od kwoty 46 tysięcy euro za 9-3 Sport-Limousine. Najdroższy model 9-5 Sport-Kombi będzie kosztował 57 tysięcy euro.

Zobacz galerię zdjęć marki Saab

W samochodach 9-3 Sport-Limousine, Sport-Kombi oraz kabriolet zostaną zamontowane sześciocylindrowe silniki z turbodoładowaniem o pojemności 2,8 litra. Moment obrotowy wynosi 400Nm. Dzięki tym modyfikacjom samochód jest w stanie osiągnąć prędkość 100km/h w ciągu 6,3 sekundy, a test 80km/h-120km/h zaliczać w jedyne 6,5 sekundy. Jest to wzrost o przeszło 15 procent w stosunku do standardowych modeli Saaba. Wersje 9-5 będą miały także zmodyfikowane jednostki napędowe. Specjaliści z firmy Hirsch zwiększyli w nich moc z 260 do 300 koni mechanicznych. Dzięki temu samochód osiąga moment obrotowy już na poziomie 400Nm. Do takich wyników przyczyniło się zastosowanie powiększonej chłodnicy, nowego systemu ssącego oraz sportowego wydechu. Przeprogramowano także elektronikę sterującą silnikiem, aby uzyskać lepszą wydajność, a także przystosować do nowych warunków technicznych. To wszystko pozwoli rozwinąć prędkość maksymalną do 260 km/h. Modele 9-3 będą dostępne z sześciobiegową skrzynią automatyczną, natomiast 9-5 z automatem pięciobiegowym.

Dowiedz się więcej na temat marki Saab

Ponadto karoserie samochodów zostały obniżone o 10 milimetrów. Koła osadzono na 18-sto calowych felgach, pod którymi znajdują się wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 345 mm (standardowe 312 mm). Wewnątrz samochodu doszło do kilku kosmetycznych zmian. Aluminiowe pedały, tablica rozdzielcza częściowo pokryta skórą ze wstawkami z aluminium, a także schowek na rękawiczki to tylko niektóre dodatki, które zaoferowała nam firma.

Także w nowych modelach, tradycyjnie już marka Saab utrzymuje wysoki poziom standardów bezpieczeństwa. W najnowszych testach EuroNCAP samochody te otrzymały wzorowe noty o wysokości pięciu gwiazdek. Adaptacyjne poduszki powietrzne, dla kierowcy i pasażera oraz kurtyny boczne to już standard u Saaba. 

Czytaj także:

"Pierwsze hybrydowe Cabrio!" (2006-03-30)

"Saab Aero X: Bio-myśliwiec" (2006-02-28)

"Będzie mały Saab!?" (2006-02-09)


Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Właściciele Saab'a nie mogą korzystać z nazwy

Aktualności 2016-02-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport