mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Wysokoprężny FR-V

Wysokoprężny FR-V

Honda FR-V będzie teraz także dostępna z silnikiem wysokoprężnym. Wczoraj odbyła się prezentacja tego auta z silnikiem i-CTDi o pojemności 2,2 litra i mocy 140 KM.

Wysokoprężny FR-V

Honda FR-V jest autem typowo rodzinnym, z sześcioma miejscami w układzie 3+3. Znana jest ze swojej praktyczności oraz funkcjonalności, a przy tym, co godne podkreślenia, może się podobać. Konieczność zmieszczenia obok siebie trzech osób wymusiła poszerzenie auta. Ponieważ FR-V nie jest długi (4.285 mm), sprawia wrażenie stosunkowo niskiego. Nic z tych rzeczy jednak, wewnątrz jest dosyć miejsca i na nogi, i na głowę i na ramiona.

Zobacz galerię zdjęć Hondy FR-V

Sercem nowej wersji FR-V jest całkowicie aluminiowy silnik o pojemności 2,2 litra, który może się pochwalić bardzo dobrym stosunkiem mocy do wagi. Moc 140 KM, maksymalny moment obrotowy 340 Nm przy 2.000 obr/min sprawiają, iż auto przyspiesza do 100 km/h w 10,1 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 195 km/h. W tej klasie aut to jeden z lepszych wyników. Przy tym obiecująco wygląda średnie spalanie wg danych producenta. 6,3 l/100 km to wynik także rzadko spotykany wśród podobnych modeli. Ciekawe, jakie okaże się w rzeczywistości średnie zużycie paliwa. Mamy nadzieję, iż przy „normalnej” jeździe będzie faktycznie oscylować wokół podanej wartości.

Podczas wczorajszej prezentacji Hondy FR-V i-CTDi sprawdziliśmy, jak sprawuje się na drodze to auto. Z pewnością sporym zaskoczeniem na plus był niewielki hałas dobiegający spod klapy silnika. Starania nad redukcją odgłosów jego pracy spowodowały, iż jednostka ta może walczyć o miano „najcichszego diesla”. Nieźle było też z dynamiką jazdy oraz elastycznością silnika. Dzięki nowej jednostce Honda FR-V do cech: funkcjonalna i rodzinna może teraz dołożyć dynamiczna, a nawet sportowa.

Niestety za taką kombinację (dynamiki z funkcjonalnością) trzeba dosyć dużo zapłacić. Wersja Comfort kosztuje 107 tys. zł, zaś Executive 117 tys. FR-V z dwulitrowym silnikiem benzynowym o mocy 150 KM kosztuje odpowiednio 88.900 i 97.900 zł.

Zobacz ceny i dostępne wersje Hondy FR-V

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Seat ogłosił konkurs na nową nazwę dla największego SUV-a w gamie. Wpłynęło ponad 10 tys. zgłoszeń, a jury wybrało kilka finałowych propozycji, z których zostanie wyłoniona nazwa modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech