mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Z torów wyścigowych na drogi

Z torów wyścigowych na drogi

Po udanej premierze w mistrzostwach World Touring Car Championship (WTCC) Chevrolet zaprezentował prototyp drogowej wersji popularnego samochodu wyścigowego.

Z torów wyścigowych na drogi

Szef Chevroleta ds. sportów motorowych, Eric Neve: "Jeżeli zainteresowanie okaże się wystarczająco duże, model ten pojawi się w salonach dealerów Chevroleta przed końcem roku".

Wygląd tego czterodrzwiowego sportowego modelu ma wiele wspólnego z aerodynamiką wersji wyścigowej. Duży przedni zderzak z wyrazistymi wlotami powietrza łączy się z poszerzonymi błotnikami. Profilowane progi przechodzą w tylną część pojazdu. Sportowy wygląd nowego samochodu uzupełniają ciemne szyby, tylny spojler i tylny zderzak. Model ten można rozpoznać po oznaczeniach R+, umieszczonych z tyłu i na przednich zderzakach.

Sportowy charakter samochodu widoczny jest także w jego wnętrzu. Tapicerka foteli z czarnej skóry wykończona jest charakterystycznymi szwami. Na przednich fotelach znajduje się oznaczenie R+, podobnie jak na dywanikach podłogowych i desce rozdzielczej. Pełną kontrolę nad ogromną mocą sportowego Lacetti zapewnia kierowcy sportowa kierownica, antypoślizgowe aluminiowe nakładki na pedały i dźwignia zmiany biegów.

No i moc. Mechaniczna sprężarka, generująca ciśnienie 0,5 bara, opracowana przez szwajcarską specjalistyczną firmę i partnera Chevroleta, Delta-Motor, współpracuje z chłodnicą powietrza dolotowego i powoduje wzrost osiągów o ponad 40 procent (dane wyjściowe w nawiasach): moc 172 KM przy 6.000 obr/min (123 KM) i moment obrotowy 230 Nm przy 4.900 obr/min (165 Nm) zapewniają ogromne przyspieszenie. Lacetti WTCC R+ osiąga prędkość 100 km/h w około 8 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi ponad 215 km/h. Aby zapewnić równe oddawanie mocy w trakcie jazdy, wersja R+ wyposażona jest w dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Hamulce działają szybciej i są trwalsze. Z przodu Lacetti posiada większe tarcze hamulcowe o średnicy 325 mm, a wszystkie zaciski wyposażone są w dużo trwalsze klocki. Cztery lekkie tłoczki przednich zacisków dostarczane są przez brytyjską firmę Alcon i pokryte srebrem. Doskonały kontakt z nawierzchnią drogi zapewniają niskoprofilowe opony wyczynowe o rozmiarze 215/45-17.

Poważne modyfikacje przeszło także zawieszenie. Z przodu i z tyłu Chevrolet Lacetti został obniżony o 30 mm, a standardowe przeguby zastąpiono wzmacnianymi, zapewniającymi lepsze wyczucie i reakcje. Z tych samych względów sprężyny i amortyzatory otrzymały nowe ustawienia. Stabilizatory o większej średnicy redukują przechyły nadwozia i pomagają wykorzystać sportowe parametry pojazdu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.