mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Z torów wyścigowych na drogi

Z torów wyścigowych na drogi

Po udanej premierze w mistrzostwach World Touring Car Championship (WTCC) Chevrolet zaprezentował prototyp drogowej wersji popularnego samochodu wyścigowego.

Z torów wyścigowych na drogi

Szef Chevroleta ds. sportów motorowych, Eric Neve: "Jeżeli zainteresowanie okaże się wystarczająco duże, model ten pojawi się w salonach dealerów Chevroleta przed końcem roku".

Wygląd tego czterodrzwiowego sportowego modelu ma wiele wspólnego z aerodynamiką wersji wyścigowej. Duży przedni zderzak z wyrazistymi wlotami powietrza łączy się z poszerzonymi błotnikami. Profilowane progi przechodzą w tylną część pojazdu. Sportowy wygląd nowego samochodu uzupełniają ciemne szyby, tylny spojler i tylny zderzak. Model ten można rozpoznać po oznaczeniach R+, umieszczonych z tyłu i na przednich zderzakach.

Sportowy charakter samochodu widoczny jest także w jego wnętrzu. Tapicerka foteli z czarnej skóry wykończona jest charakterystycznymi szwami. Na przednich fotelach znajduje się oznaczenie R+, podobnie jak na dywanikach podłogowych i desce rozdzielczej. Pełną kontrolę nad ogromną mocą sportowego Lacetti zapewnia kierowcy sportowa kierownica, antypoślizgowe aluminiowe nakładki na pedały i dźwignia zmiany biegów.

No i moc. Mechaniczna sprężarka, generująca ciśnienie 0,5 bara, opracowana przez szwajcarską specjalistyczną firmę i partnera Chevroleta, Delta-Motor, współpracuje z chłodnicą powietrza dolotowego i powoduje wzrost osiągów o ponad 40 procent (dane wyjściowe w nawiasach): moc 172 KM przy 6.000 obr/min (123 KM) i moment obrotowy 230 Nm przy 4.900 obr/min (165 Nm) zapewniają ogromne przyspieszenie. Lacetti WTCC R+ osiąga prędkość 100 km/h w około 8 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi ponad 215 km/h. Aby zapewnić równe oddawanie mocy w trakcie jazdy, wersja R+ wyposażona jest w dyferencjał o ograniczonym poślizgu.

Hamulce działają szybciej i są trwalsze. Z przodu Lacetti posiada większe tarcze hamulcowe o średnicy 325 mm, a wszystkie zaciski wyposażone są w dużo trwalsze klocki. Cztery lekkie tłoczki przednich zacisków dostarczane są przez brytyjską firmę Alcon i pokryte srebrem. Doskonały kontakt z nawierzchnią drogi zapewniają niskoprofilowe opony wyczynowe o rozmiarze 215/45-17.

Poważne modyfikacje przeszło także zawieszenie. Z przodu i z tyłu Chevrolet Lacetti został obniżony o 30 mm, a standardowe przeguby zastąpiono wzmacnianymi, zapewniającymi lepsze wyczucie i reakcje. Z tych samych względów sprężyny i amortyzatory otrzymały nowe ustawienia. Stabilizatory o większej średnicy redukują przechyły nadwozia i pomagają wykorzystać sportowe parametry pojazdu.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport