mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Za kółkiem S-Maxa i Galaxy

Za kółkiem S-Maxa i Galaxy

Ford S-Max oraz nowy Ford Galaxy to najnowsze modele w klasie vanów, którymi Ford będzie chciał zdominować ten dość popularny segment samochodów.

Za kółkiem S-Maxa i Galaxy

Oba modele w dużym stopniu wykorzystują te same rozwiązania (zawieszenie, układ jezdny, układ kierowniczy), podzespoły, wyposażenie oraz wykończenie wnętrza i nawet mają zbliżoną stylistykę. Różnią się przede wszystkim przeznaczeniem, charakterem oraz docelowymi grupami, do których są kierowane.
 
Są to pierwsze seryjnie produkowane modele Forda, w których zastosowano elementy konwencji stylistycznej "kinetic design". Jest to kierunek stylizacji najnowszych propozycji Ford of Europe, zmierzający do uchwycenia "energii w ruchu".  W swojej najczystszej postaci można było go oglądać w prezentowanym w 2005 roku koncepcyjnym modelu Ford iosis. Linie i niektóre elementy wykończenia nadwozia obecnie prezentowanych Fordów pod wieloma względami nawiązują właśnie do studium nadwoziowego - iosis.

Zobacz galerie zdjęć Forda S-Maxa i Forda Galaxy

Większy Ford Galaxy to przede wszystkim uosobienie komfortu, który powinni docenić głównie stateczni kierowcy, głowy rodzin. S-Max oferuje za to bardziej sportowe doznania i choć nie odstaje zbytnio pod względem przestronności oraz komfortu od swojego większego brata, to jednak bardziej przypadnie do gustu raczej młodszym użytkownikom. Galaxy jest dłuższy (4.820 w stosunku do 4.768 mm) i wyższy (1.723-1.658 mm), jednak tak samo szeroki (1.884 mm) jak S-Max. Taki sam jest również rozstaw osi obu modeli (2.850 mm).
 
Zawieszenie obu aut to przednie niezależne z kolumnami McPhersona, zaś z tyłu niezależne wielowahaczowe. Pododbne jest także wyposażenie mające zadbać o bezpieczeństwo podróżujących w nich osób. W standardzie znajdują się m.in. dwie przednie i dwie boczne poduszki powietrzne, kurtyny powietrzne, a także poduszka mająca za zadanie chronić kolana kierowcy w razie zderzenia. Nie brakuje oczywiście systemu ABS z EBD, a ESP jest dostępny za dopłatą lub w bogatszych wersjach. Dosyć bogate jest także wyposażenie mające zwiększyć komfort podróżowania, jak np. podgrzewane lusterka regulowane elektrycznie, klimatyzacja.
 
Dość ciekawie prezentuje się także zestawienie dostępnych wersji silnikowych. Dostępne są dwie jednostki benzynowe: dwulitrowa Duratec 145 KM, 190 Nm przy 4.500 obr/min oraz pięciocylindrowa 2,5-litrowa o mocy 220 KM znana już ze sportowego modelu Ford Focus ST (jedynie w S-Max). Natomiast gama jednostek wysokoprężnych obejmuje wersje 1,8- i 2,0-litrowe o różnych wartościach mocy maksymalnej, od 100 do 140 koni mechanicznych. Silniki te współpracują z 5- lub 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
 
Podczas prezentacji obu modeli mieliśmy możliwość jazd tymi autami. I rzeczywiście, bardzo pozytywne wrażenie zrobiły na nas wnętrza - duże, przestronne, bardzo komfortowe, a przy tym wyjątkowo funkcjonalne. Nie gorzej było po zajęciu miejsca za kierownicą. Oba auta zaprezentowały się bardzo dynamicznie, mimo sporych swoich gabarytów, choć zdecydowanie osobom lubiącym szybką jazdę polecamy model S-Max. W przypadku Galaxy duża prędkość nie jest tak odczuwalna, bardziej "czuje się" sporą masę, jaką ma się za sobą.
 
Zobacz więcej o modelu Ford S-Max

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Ford Galaxy
Ford Galaxy
Cena podstawowa już od: 120 300 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Ford S-MAX
Ford S-MAX
Cena podstawowa już od: 108 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: van-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Ford S-MAX Wszystko o Ford
Tematy w artykule: Ford Galaxy Ford S-MAX

Podobne wiadomości:

Ford Mustang przeszedł lifting - premiera na IAA

Ford Mustang przeszedł lifting - premiera na...

Premiery 2017-09-14

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Odświeżony Ford EcoSport już w Europie

Aktualności 2017-09-06

Komentuj:

~Paweł 2007-04-07

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z uzytkowania nowego GALAXY 2.0 Diesel?

~DUX 2006-11-29

KM sa wazne,ale na torze. W codziennej jezdzie liczy sie rowniez,skrzynia biegow,uklad kierowniczy i uklad jezdny, a w tym Ford jest najlepszy! Wiec duzo koni to nie wszystko,ale moga sie przydac...

~Marek 2006-08-24

Gwoli usciślenia. Nie ma czegoś takiego jak "Focus ST220". Focus nazywa się po prostu ST i ten sam silnik jest oferowany do S-MAXA. Jest to 2,5 litrowy 5 cylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 225KM przy benzynie 95 i 237Km przy 98. Tak na marginesie Chrysler Crossfire miałby spore problemy z S-Maxem na krętęj trasie. To co Ford stworzył w tym samochodzie w postaci zawieszenia to po prostu klasa sama dla siebie. To samo mozna powiedzieć o układzie kierowniczym. Dziadek Crossfire(czyli stary SLK z u kładem kierowniczym z kombajnu zbożowego) może konkurować tylko na długich prostych gdzie nie trzeba skręcać.

~misiek 2006-08-10

Dwa świetne autka Forda, bardzo ładne i jednocześnie funkcjonalne.... rewelacyjny diesel 140 KM...kupuję S-Maxa..

~bbb 2006-06-09

sie czepiacie, po prostu maniak chcial przez to powiedziec ze zbyt dynamiczne to te auta nie bedą i dla kontrastu podal przyklady sportowych aut

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic