mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Zafira także z Gliwic

Zafira także z Gliwic

Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie (3-13 marca 2005 r.) Opel po raz pierwszy zaprezentuje publicznie nową Zafirę, drugą generację popularnego kompaktowego vana.

Zafira także z Gliwic

Debiutują w 1999 roku Zafira była pierwszym niemieckim siedmiomiejscowym vanem kompaktowym i pierwszym posiadającym trzeci rząd foteli, które można całkowicie złożyć i schować w podłodze bagażnika. To właśnie wyjątkowo prosty w obsłudze system Flex7 zadecydował o sukcesie Zafiry. Do chwili obecnej wyprodukowano około 1,4 miliona egzemplarzy pierwszej wersji Zafiry.

Wygląd nowej Zafiry jest odzwierciedleniem stylistyki Astry w klasie minivanów (długość/szerokość/wysokość: 4467/1776/1637 mm). Odrobinę sportowego charakteru wyraża charakterystyczna linia Opla – wyraźne przetłoczenia w kształcie litery V z przodu i z tyłu, mocna, wznosząca się ku tyłowi linia okien i aerodynamiczna linia dachu opadająca w tylnej części.

Całkowicie zmieniona została deska rozdzielcza: wszystkie przełączniki rozmieszczone są optymalnie w zasięgu ręki. Na przykład dźwignia zmiany biegów umieszczona jest wyżej, co ułatwia jej używanie. Dzięki temu powstało także miejsce na nowej konstrukcji dźwignię hamulca ręcznego w kształcie litery U, umieszczoną na konsoli centralnej, oraz na dodatkowy schowek. Nowy panel instrumentów zwraca uwagę przejrzystym układem konsoli centralnej z dużym, ułatwiającym odczytywanie informacji, monitorem. Wyświetlane są na nim dane z systemów audio-informacyjnych i mogących obejmować układ nawigacji, DVD i technologię Bluetooth.

Dzięki długiemu rozstawowi osi (2703 mm) w samochodzie nawet dla siedmiu osób jest jeszcze więcej miejsca. System foteli Flex7 zapewnia wszechstronność w codziennym użytkowaniu. W kilka sekund Zafirę można zmienić z samochodu siedmiomiejscowego w pojazd sześcio-, pięcio-, cztero-, trzy- czy nawet dwuosobowy bez konieczności niewygodnego wyjmowania foteli.

System bezpieczeństwa SAFETEC zapewnia wysoki poziom zabezpieczenia pasażerów. Obejmują one układ ABS z elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania i układem wspomagania hamowania na zakrętach, system wspomagania nagłego hamowania, elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESPPlus oraz przednie i boczne poduszki powietrzne z przodu oraz kurtyny powietrzne dla przednich i tylnych foteli. Dodatkowe pozycje układu bezpieczeństwa biernego to system odłączania pedałów PRS, system ostrzegający o niezapiętych pasach bezpieczeństwa z przodu oraz mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na skrajnych fotelach w drugim rzędzie.

Klienci mogą wybierać spośród trzech jednostek wysokoprężnych i czterech benzynowych z rodziny ECOTEC o mocy od 100 do 200 KM. Najmocniejszy silnik to dwulitrowa jednostka benzynowa turbo o mocy 200 KM, która sprawia, że Zafira osiąga prędkość maksymalną około 220 km/h. Następnymi w ofercie są silnik benzynowy o pojemności 2,2 litra z układem wtrysku bezpośredniego (150 KM) i nowa jednostka 1.8 (140 KM). Silnik podstawowy to wersja 1.6 (105 KM), wykorzystująca technologię.

Gamę silników nowej Zafiry uzupełniają trzy nowoczesne silniki wysokoprężne o pojemności skokowej 1,9 litra z systemem bezpośredniego wtrysku wielokrotnego common-rail i turbodoładowaniem. Jednostki 1.9 CDTI osiągają trzy poziomy mocy – 100, 120 i 150 KM, i dostępne są z bezobsługowym filtrem cząstek stałych PDF.

Skrzynie biegów nowej Zafiry obejmują sześciobiegową skrzynię ręczną (standard z silnikami 2.2, 2.0 turbo i wszystkimi 1.9 CDTI), pięciobiegową skrzynię ręczną (standard z jednostką 1.6 i 1.8), sześciobiegową automatyczną z funkcją ActiveSelect (opcja z silnikiem 1.9 CDTI o mocy 120 i 150 KM) i czterobiegową automatyczną (opcja z silnikiem 2.2). Z silnikiem benzynowym 1.8 współpracuje również udoskonalona zautomatyzowana skrzynia biegów Easytronic.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport