mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Zielony cee'd

Zielony cee'd

Na trwającym salonie samochodowym we Frankfurcie Kia zaprezentowała swój najnowszy "zielony" samochód koncepcyjny pod nazwą "Eco-cee'd".

Zielony cee'd

"Eco-cee’d" jest kolejną już wersją znanego już doskonale hatchbacka Kia cee’d, która powstała pod kątem wyraźnego ograniczenia zużycia paliwa i emisji spalin – bez szkody dla osiągów czy dynamiki jazdy.

Wywodzący się z trzydrzwiowego hatchbacka Pro-cee’d z żywiołowym lecz oszczędnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 CRDi "Eco-cee’d" jest w zamyśle bardziej ekologiczną odmianą modelu bazowego. Dzięki istotnym, choć niewielkim modyfikacjom zużycie paliwa obniżono do zaledwie 3,9 l/100 km, a emisję dwutlenku węgla do 104 g/kilometr.

Silnik rozwija moc 115 KM, identyczne jak w modelu bazowym, pozostaje także niezależne zawieszenie pojazdu oraz układ hamulcowy (tarcze na czterech kołach), tak więc „Eco-cee’d” dostarczać powinien niemniejszych wrażeń z jazdy niż samochód cee’d z produkcji seryjnej.

Znakomite osiągi, niewielkie zużycie paliwa i niską emisję spalin "Eco-cee’d" zawdzięcza w znacznej mierze ulepszonej aerodynamice karoserii i podwozia. Efektem jest spadek współczynnika oporu powietrza z 0,33 (w przypadku 5-drzwiowego modelu cee’d i 3-drzwiowego modelu Pro-cee’d) do 0,29.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Kia cee'd
Kia cee'd
Cena podstawowa już od: 56 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia cee'd Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia Kia cee'd

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Kia Soul po liftingu

Kia Soul po liftingu

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

~lx 2008-01-22

Kia idzie po lini najmniejszego oporu w dziedzinie ograniczenia emisji CO2. W omawianym samochodzie wykorzystała wszystkie powszechnie znane i już stosowane sposoby ograniczenia emisji CO2 (czyli ograniczenia spalania) - sprawny i niewielki, lecz dość dynamiczny silnik, ograniczenie oporów powietrza, akumulację energii hamowania i optymalizację stosowanych przełożeń w czasie jazdy. Gdyby jeszcze dołożyć oszczędne oswietlenie byłby już komleks poczynań zmierzających do osiągnięcia emisji poniżej 120 g/km (normy już niedługo wymuszą takie wartości). To dobry i bardzo oczywisty krok, co jednak zrobić w przypadku większych (cięższych)samochodów i silniejszych (czasem benzynowych) silników ? ... No trzeba się bedzie trochę bardziej wysilić i wymyślić jakieś nowe koncepcje - w każdym razie życzę powodzenia, bo to szczególnie ważne zarówno dla nas kierowców (mniejsze rachunki na stacji benzynowej), jak i obywateli (mniejszy "szantaż ekonomiczny" eksporteróów ropy, wreszcie nas użytkowników planety Ziemia - mam nadzieją coraz czystszej i zdrowszej ...

~mick 2008-01-20

Ja uważam że lepiej kupić dopracowanego koreańczyka (im zależy na zbudowaniu pozytywnej opinii o marce) niż palące się 307, paskudne megane, lacetti bez hamulców, bravo produkowane przez fiata, leona z obrzydliwym wnętrzem i do niczego nie nadającymi się silnikami volkswagena. Jedynie SX4 ma sens, tylko że auto jest naprawdę małe i może konkurować chyba z fusionem.

~brando25 2008-01-16

SUPER AUTKO KUMPEL MA, CHYBA SOBIE TAKIE SPRAWIĘ.JEJZDZIŁEM NIEZŁY KOMFORT EXTRA.

~brando25 2008-01-16

NIEZŁE AUTKO CHYBA SOBIE TAKIE SPRAWIĘ KUMPEL MA SUPEREK.

~z j 2008-01-16

trzeba troche poczekac moze okaze sie ze cee;d to strzal w dziesiatke poczekajmy z tymi osadami

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport