mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Zmodernizowany Mitsubishi L200

Zmodernizowany Mitsubishi L200

W polskich salonach pojawiła się nowa, zmodernizowana wersja trzeciej generacji modelu Mitsubishi L200 znanego już od 1978 roku.

Zmodernizowany Mitsubishi L200

Wprowadzany właśnie do sprzedaży samochód to najnowsza wersja produkowanego od 26 lat klasycznego pickupa o bardzo dobrych zdolnościach transportowych i terenowych, który znalazł w ciągu tego czasu ponad 2.300.000 nabywców na całym świecie.

Pierwsza generacja modelu L200 pojawiła się w roku 1978 i była produkowana do roku 1989. Sprzedała się w liczbie 640.000 sztuk. Wytwarzanie drugiej generacji rozpoczęto w roku 1986 i kontynuowano do roku 2000. Ten model znalazł aż 1.110.000 nabywców. Trzecia wersja modelowa jest w sprzedaży od roku 1995 i do końca roku 2003 zakupiło ją 890.000 klientów. Wraz z wprowadzeniem roku modelowego 2005 auto poddane zostało delikatnemu liftingowi, który ma za zadanie stylistycznie upodobnić L200 do obowiązującego obecnie w Mitsubishi designu oraz uczynić auto jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów.

W Polsce Mitsubishi L200 występuje tylko w jednej wersji nadwoziowej – DoubleCab. To pickup o podwójnej kabinie, czworgu drzwi i półtorametrowej długości skrzyni ładunkowej. W kabinie 5 osób znajdzie miejsce do wygodnej podróży zarówno po szosie, jak i w nawet trudnym terenie, w czym pomogą duże i wygodne fotele oraz komfortowe wyposażenie. L200 oferuje swym pasażerom automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane okna (z zabezpieczeniem przeciwzakleszczeniowym) i lusterka, regulowaną na wysokość kierownicę oraz mnóstwo miejsca na nogi, głowy i ramiona. Deska rozdzielcza zapewnia dogodną obsługę wszystkich elementów i mechanizmów, a materiały wykorzystane do jej wykończenia są zarówno bardzo trwałe, jak estetyczne i łatwe do utrzymania w czystości nawet jeśli L200 jest wykorzystywany jako robocza półciężarówka.

Ten niezawodny "wół roboczy", pomagający w ciężkiej pracy tysiącom ludzi na całym świecie jest standardowo wyposażony w trwały 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 l i mocy 115 KM oraz momencie obrotowym 240 Nm. Napęd przenoszony jest za pośrednictwem 5-stopniowej manualnej skrzyni biegów oraz skrzyni redukcyjnej. Standardowo napędzane są tylne koła, ale napęd kół przedniej osi można dołączyć nie przerywając jazdy przy prędkościach do 100 km/h, po prostu popychając lewarek wyboru rodzaju przełożenia. Możliwe jest wybranie napędu czterech kół w trybie szosowym (na przykład w warunkach zimowych) lub terenowym (za pośrednictwem reduktora). W tym ostatnim trybie samochód wykazuje wszystkie najlepsze cechy aut terenowych, których wytwarzaniem Mitsubishi zajmuje się już od 1934 roku. Nic dziwnego więc, że L200 jest w stanie pokonywać wzniesienia o nachyleniu 35 st., a maksymalny uciąg auta wynosi aż 2700 kg.
 
W terenowym aucie niezwykle ważną rolę odgrywa zawieszenie. W L200 zastosowano sprawdzoną kombinację niezależnego zawieszenia kół przednich (na poprzecznych wahaczach i sprężynach śrubowych) oraz sztywnej osi tylnej na resorach półeliptycznych. Razem zapewniają ogromną trwałość i niezawodność, ale też bardzo wysoki komfort jazdy.

W ramach liftingu w L200 model 2005 pojawiły się następujące nowe elementy: nowa atrapa chłodnicy, nowy zderzak przedni i zintegrowane z nim reflektory przeciwmgielne, nowe kolory nadwozia, nowe materiały tapicerskie. Zgodnie z nowym nazewnictwem dotychczasowa wersja GLS otrzymuje określenie "Intense".

Zmodernizowany Mitsubishi L200 kosztuje 144.990 zł brutto. Auto w Polsce ma homologację ciężarową, co umożliwia pełne odliczenie podatku VAT.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport