mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > Znamy już nowe Audi R8!

Znamy już nowe Audi R8!

Najnowsze, najszybsze, najdroższe i najbardziej spektakularne Audi odsłoniło właśnie swoje oblicze. Oto druga generacja Audi R8!

Znamy już nowe Audi R8!
To niezwykle istotna premiera dla producenta z Ingolstadt. Pierwsze Audi R8 było przepustką dla marki do świata prawdziwie luksusowych samochodów o nieprzeciętnych osiągach. Supersamochód z czterema pierścieniami odniósł duży sukces, tym większe były oczekiwania wobec jego spadkobiercy.

Wczoraj internet zawrzał, gdy pojawiły się pierwsze przecieki ze zdjęciami drugiego R8. Audi zareagowało na tę gorączkę publikacją wielu szczegółów i oficjalnego pakietu fotografii swojego bolidu, wiemy więc już całkiem sporo, mimo że oficjalna prezentacja nastąpi dopiero 3 marca na Geneva Motor Show 2015.
Szkielet R8 to rama Audi Space Frame nowej generacji, w dużym stopniu stworzona z aluminium oraz włókien węglowych. Dzięki temu nowe auto waży zaledwie 1454 kilogramy, a więc mniej od poprzednika o ok. 50 kg. Niby niewiele, ale przy okazji przybyło skrywanej pod tylną klapą mocy.

Nowe Audi R8 od początku będzie produkowane w dwóch wersjach: podstawowej i Plus. Już bazowy wariant ma słuszne stadko mechanicznych koni - 540 sztuk. A to wszystko bez udziału jakiegokolwiek wspomagacza w postaci kompresora, bądź turbosprężarki. Co więcej - wolnossące 5,2 V8 FSI w wersji "z plusem" kipi mocą 610KM. Sprint do pierwszej "setki" trwa ledwie 3,2 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 330km/h. Jest to więc najszybsze w historii Audi.

Oczywiście za dystrybucję tego wulkanu energii pomiędzy cztery koła dba słynny napęd Quattro, który w nowym R8 potrafi nawet 100% momentu napędowego przesłać na jedną z osi w razie potrzeby. Skrzynia biegów to 7-biegowy S-tronic, czyli "automat" z możliwością ręcznego wyboru przełożeń.

Aerodynamiczna sylwetka nowego R8 robi imponujące wrażenie - auto jest jeszcze bardziej przysadziste od poprzednika i zapowiada niezwykłe możliwości. Ozdobą karoserii są w pełni diodowe reflektory, które opcjonalnie mogą mieć także moduł oświetlenia laserowego.
Wewnąrz Audi R8 także nie pozostawia wątpliwości  - jest rasową wyścigówką, w której wszystko podporządkowano jak najszybszemu pokonywaniu kolejnych kilometrów. Kokpit otacza kierowcę, wszystkie przyciski skupiono w poręczne zestawy, a silnik uruchamiamy prosto z kierownicy. Do tego sztandarowy produkt Audi ostatnich miesięcy - Audi Virtual Cockpit, czyli duży ekran w miejscu tradycyjnych wskaźników.

Nowe R8 trafi do salonów niemieckiej marki już latem tego roku. Znamy także ceny auta - podstawową "ósemkę" wyceniono na 165 000 euro, za R8 Plus trzeba zapłacić 187 400 euro.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi R8
Audi R8
Cena podstawowa już od: 803 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Nissan Micra Bose Personal Edition

Nissan Micra Bose Personal Edition

Premiery 2017-03-11

Bose, to jeden z liderów na rynku zestawów audio. Nissan wraz z Bose zaprezentował specjalną edycję modelu Micra. 

Superauto od Audi i Lamborghini

Superauto od Audi i Lamborghini

Samochody luksusowe 2017-03-11

Elektryfikacja zaraża kolejne gałęzie koncernu z Wolfsburga. Teraz pojawiają się plotki o elektrycznych supersamochodach od Audi i Lamborghini. 

Komentuj:

~czekam na diesla 2015-02-28

czekam na diesla

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen Arteon - znamy ceny
Volkswagen Arteon - znamy ceny
Na targach w Genewie poznaliśmy samochód, który zastąpi Volkswagena CC i Phaetona, a teraz producent ujawnił cennik dla klientów w Niemczech. Debiutujący Arteon będzie droższy od Passata.
Odgadnij model Odgadnij model