mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > "Polski" Fiat Panda

"Polski" Fiat Panda

Do sprzedaży trafia właśnie najnowszy model koncernu Fiat. Nowa Panda będzie produkowana w Polsce.

Nowe supermini przejmuje symboliczną pałeczkę po swoim poprzedniku 5 września; w tym bowiem dniu zakończy się produkcja dotychczasowego małolitrażowego samochodu o tej nazwie. Nowy mały samochód Fiata nie tylko przywraca do życia nazwę Panda (badania rynkowe pokazują, że jest to szczególnie atrakcyjna nazwa dla klientów), ale także ducha samochodu, który teraz, poprzez nowoczesne rozwiązania techniczne i estetyczne, utrwali nazwę Panda pozostającą w wyobraźni społeczeństwa. Wybór nazwy przez Fiata Auto dla nowego samochodu całkowicie rozwiewa obawy Renault, któremu nazwa "Gingo", pod jaką Fiat na początku prezentował swój nowy samochód, brzmiała podobnie jak nazwa modelu Twingo, znajdującego się już w sprzedaży.
Styl i charakter ujawnia się poprzez oryginalną i dynamiczną linię; nowy Fiat Panda to prawie mały samochód typu SUV. Oryginalny i przyciągający uwagę styl, zaawansowana technologia dostępna dla wszystkich, inteligentne rozwiązania, które sprawiają, że życie kierowcy jest prostsze i doskonalsze. Te zalety są częścią składową kodu DNA Marki, a nowy Fiat Panda oferuje wszystko to wraz z niepowtarzalną osobowością i duchem wolności.
Zaprojektowany w oparciu o najnowsze tendencje, nowy, superkompaktowy model wielofunkcyjny proponuje czyste linie, prosty i przejrzysty styl, dopracowane detale: to cechy szczególne nowego Fiata Panda auta, które kojarzy się ze świeżością. Wygląd typu “all-terrain”, czyli auta na każdy teren, podkreśla dodatkowo podniesiona pozycja kierowcy w stosunku do płaszczyzny drogi. Nowe auto jest zatem modelem bardzo kompaktowym, który jednocześnie zaskakuje przestronnością wnętrza. Pomimo, że mierzy jedynie 354 centymetrów długości, 158 szerokości i 154 wysokości, nowy Fiat Panda może pomieścić cztery, pięć osób i posiada jeden z najbardziej pojemnych bagażników w swoim segmencie (206 litrów, które można poszerzyć do 230 przy przesuniętej tylnej kanapie). Poszczycić się też może jednym z najlepszych współczynników przestronności w tym segmencie.
Wnętrze dopasowuje się do stylistyki nadwozia (które dostępne jest w aż jedenastu kolorach) i oferuje przestronną i wygodną kabinę, która ma niewiele do pozazdroszczenia przeciętnemu samochodowi. Zresztą, elastyczność nowego Fiata Panda jest jednym z jego mocnych punktów, co widać po tylnym siedzeniu, które może być dzielone i składane. Ale nie tylko. Łatwość manewrowania i dobra widoczność również mieszczą się w czołówce tej kategorii. Stąd dźwignia zmiany biegów w środku deski rozdzielczej w doskonałej pozycji ergonomicznej (to absolutna nowość w tym segmencie) oraz podniesiona pozycja siedzenia kierowcy w stosunku do nawierzchni, co dla klienta kupującego samochód oznacza lepszą widoczność i kontrolę sytuacji na drodze.
Nowy model to idealne auto w mieście, które jednocześnie oferuje dynamikę, pozwalającą na wygodnie pokonywanie trudniejszych tras. Jest to między innymi zasługa trzech dostępnych silników zapewniających dobre osiągi i małe zużycie paliwa. Ponadto, do wszystkich trzech jednostek napędowych dopasowano skrzynię manualną pięciobiegową, natomiast innowacyjna skrzynia biegów “Dualogic” (z trybem sekwencyjnym i automatycznym) dostępna jest z silnikiem 1.2 8v.
Przede wszystkim mamy do dyspozycji sprawdzony silnik 1108 cm3 54 KM oraz niezawodny 1.2 8v, który daje moc maksymalną 60 KM. Obok tych silników benzynowych znajdziemy jednostkę wysokoprężną z bezpośrednim wtryskiem “Common Rail” drugiej generacji: 1.3 16v Multijet o mocy 70 KM, rozkład poszczególnych komponentów został tak opracowany, aby zajmował jak najmniej przestrzeni; mimo to gwarantuje te same osiągi co większe jednostki, ponieważ nie został “zredukowany”, lecz “zminiaturyzowany”. Kompaktowy i wyrafinowany technologicznie nowy silnik daje jednocześnie doskonałe osiągi i jest praktycznie “wieczny”. Jednostka 1.3 16v Multijet została zaprojektowana na 250.000 km, nie wymaga żadnej planowanej konserwacji komponentów mechanicznych, a odstępy czasowe między kolejnymi wymianami oleju wydłużają się z 20 do 30.000 km. Silnik 1.3 16v Multijet jest także ekologiczny, ponieważ już dzisiaj spełnia limity emisji wyznaczone przez normę Euro 4, które wchodzą w życie dopiero w 2006 roku. Co więcej jest to jeden z niewielu silników na świecie, który może osiągnąć ten wynik bez zastosowania skomplikowanego przyrządu do oczyszczania spalin, jakim jest filtr cząstek stałych.
Proponowany w wersji pięciodrzwiowej, nowy Fiat Panda jest prawdziwym samochodem kompaktowym, pomimo iż jego solidny wygląd sugeruje auto z wyższego segmentu. Nowy model Fiat Auto ma jednakże do zaoferowania dużo więcej. Może się poszczycić na przykład współczynnikiem przestronności ogólnej, powyżej 68%, czyli jednym z najlepszych w kategorii aut kompaktowych. Z przodu przestrzeń wykorzystana wynosi 1.346 milimetrów (szerokość na wysokości pleców).
Nowy Fiat Panda dysponuje ponadto charakterystykami dynamiki i komfortu, które pozwalają wygodnie pokonywać długie i wymagające trasy: łatwość prowadzenia, przestronne wnętrze, funkcjonalne wykończenie, racjonalne i ergonomiczne rozłożenie przycisków i akcesoriów, komfort akustyczny i skuteczna klimatyzacja.
Nie wspominając o tym, że nowy model oferuje wyposażenie ekskluzywne dla tej kategorii: począwszy od wielkoformatowego, przeźroczystego dachu “Skydome” sterowanego elektrycznie, poprzez sprzęt Hi-Fi posiadający odtwarzacz CD i sub-woofer, a skończywszy na automatycznej klimatyzacji z filtrem, czujnikiem parkowania i elektrycznym wspomaganiu kierownicy Dualdrive.
Nowy Fiat Panda to pierwszy samochód tej kategorii, który oferuje aż 6 poduszek powietrznych: dwie z przodu, boczne i kurtyny powietrzne. Ponadto seryjnie montowane są: przednie pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem napięcia, tylne pasy bezpieczeństwa trzypunktowe, kierownica pochłaniająca energię i siedzenia, które w razie zderzenia uniemożliwiają pasażerowi wyślizgniecie się spod pasów bezpieczeństwa (antisubmarining). Ponadto, tylne siedzenia dzielone mają zaczepy ISOFIX dla fotelików dziecięcych.
Pod względem bezpieczeństwa czynnego, nowy Fiat Panda proponuje seryjnie ABS, a na zamówienie system ESP do kontroli stabilności jazdy. Inne niezwykle wyrafinowane urządzenia to systemy: ASR do kontroli napędu działające na hamulce i silnik; MSR do regulacji momentu, który hamuje silnik przy redukcji biegu; HBA do automatycznego zwiększania siły hamowania przy nagłym hamowaniu; Hill Holder, pozwalający na sprawne ruszanie pod górę. 
Wersje Actual i Active proponują seryjnie: poduszkę powietrzną kierowcy, szyby atermiczne, podgrzewaną tylną szybę, wycieraczkę tylną i podwójne lusterka wsteczne regulowane mechanicznie od wewnątrz. Active dodatkowo oferuje zderzaki w kolorze nadwozia i instalację do montażu radia z 4 głośnikami. Do tych akcesoriów w wersji Dynamic dochodzą: specjalne pokrycia, zderzaki i maskownica w kolorze nadwozia, wnęka w desce rozdzielczej, ABS, wspomaganie kierownicy i regulacja wysokości kierownicy Dualdrive, zamek centralny i podwójna poduszka powietrzna z przodu. Jako opcja w wyposażeniu wersji Dynamic dostępne są trzy pakiety posiadające pilot i elektryczny zamek drzwi bagażnika, relingi dachowe, czarne listwy ochronne, a na dodatek: radio CD, sterowanie na kierownicy, sprzęt Hi-Fi z subwooferem, światła przeciwmgielne i lusterka sterowane elektrycznie (Pakiet Hi-Fi); klimatyzacja manualna i lusterko po stronie kierowcy na osłonie przeciwsłonecznej (Pakiet CLASS); otwierany elektrycznie dach Skydome, światła przeciwmgielne i lusterko na osłonie przeciwsłonecznej po stronie kierowcy (Pakiet SKY).
Dostępna jest również wersja Van 2- i 4-osobowa o przestrzeni ładunkowej do 1 m3 i ładowności 505 kg (łącznie z kierowcą). W nowym Fiat Panda Van poza tym w wyposażeniu seryjnym znajduje się poduszka kierowcy, ABS, pełnowymiarowe koło zapasowe, krata oddzielająca przestrzeń bagażową, specjalny dywanik w części ładunkowej, przyciemniane szyby boczne z tyłu i przyciemniana szyba tylna.
Nowy Fiat Panda przewiduje możliwość realizacji na jego bazie wielu nowych wersji. Wersja pięciodrzwiowa, która dzisiaj ma swój debiut, reprezentuje głowę rodziny Panda, czyli gamy, której przeznaczeniem jest rozwój w ciągu najbliższych lat. Wystarczy wspomnieć, że w planach jest już wersja z napędem na cztery koła 4x4 oraz „mały” samochód terenowy o sportowym charakterze.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Citroen C-Elysee po nowemu
Citroen C-Elysee po nowemu
Po 4 latach od debiutu Citroen odświeża swojego budżetowego sedana. C-Elysée dostał nowy wygląd i dostęp do mobilnych usług. Auto na rynek trafi w pierwszym kwartale 2017 r.