mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > "Sebastian Vettel" w wersji 420KM

"Sebastian Vettel" w wersji 420KM

Sebastian Vettel wygrał w niedzielę GP Włoch na torze Monza i zbliżył się tym samym do obronienia w tym sezonie tytułu mistrza świata. Najmłodszy z mistrzów F1 praktycznie osiągnął już wszystko teraz, może swoje rekordy poprawiać i zdobywać kolejne trofea, a do tego od sławy odcinać kupony. Jednym z nich jest Infiniti FX "Sebastian Vettel”.

Infiniti FX "Sebastian Vettel" to samochód wykonany w jednym egzemplarzu specjalnie dla najmłodszego mistrz świata. Pomysł na ten projekt zrodził się sześć miesięcy temu i teraz możemy podziwiać owoc inżynierów z Infiniti, którzy stworzyli samochód w oparciu o wskazówki Vettela. Sebastian to nie pierwszy kierowca biorący udział w tworzeniu samochodu. Siedmiokrotny mistrz świata Michael Schumacher będąc kierowcą Ferrari miał ogromny wkład przy projektowaniu modeli drogowych Ferrari. Jednak to nie on był pierwszym kierowcą F1, który udzielał wskazówek inżynierom. Ayrton Senna  pomagał  japońskim inżynierom przy pracach nad Hondą NSX, którą jeździł na torze Suzuka.

"Przez ostatni rok jeździłem FX-em i przyznaję, że jest to samochód, który uwielbiam. Idealnie pasuje do mojego stylu życia, a prowadzenie go jest wielką frajdą. Ale oczywiście mógłby być trochę szybszy...

Dużo jeżdżę niemieckimi autostradami, gdzie nie obowiązują limity prędkości. Miałem przyjemność wypróbować mojego FX-a na torze Nürburgring Nordschleife. Szybka jazda tam, gdzie jest to bezpieczne i zgodne z prawem, jest częścią mojego życia. Oprócz wyższych prędkości myślałem o większej stabilności mojego FX-a, a to oznaczało pracę nad aerodynamiką. Niewiele zmian wystarczyło, żeby spełnić moje wymagania, co świadczy o wspaniałości standardowego FX.

Jest to pierwszy samochód szosowy, który pomagałem zaprojektować. Zwykle pojazd dla mnie jednego budują setki inżynierów. Udział w pracach projektowych nad tym autem był dla mnie fantastyczną sprawą. Tym bardziej się cieszę, że Infiniti, z którego jestem szczerze dumny, nosi moje imię. Ma on wszystkie zalety, na jakich mi zależało: prędkość maksymalną 300 km/h, dużą siłę dociskającą, a na dodatek wciąż mogę w nim zmieścić z tyłu rower górski. I jeszcze to coś – jest całkowicie ekskluzywny – co ma  
dla mnie szczególne znaczenie"
powiedział Sebastian Vettel.

Samochód swoją stylistykę, zawdzięcza wskazówkom młodego mistrza oraz inżynierom zespołu Red Bull Racing. Infiniti aby wykonać swoją pracę znakomicie w najdrobniejszych szczegółach do Japonii ściągnęło bolid RB7. W Zmienionym FXie w stosunku do "zwykłej" wersji obniżono zawieszenie o 20mm. Grill przybrał bardziej aerodynamiczne kształty. Samochód otrzymał tylny spojler wykonany z włókna węglowego. Materiał ten został zastosowany także w innych częściach nadwozia(listwy boczne, przedni grill chłodnicy, obudowa lusterek bocznych). FX porusza się na 21-calowych czarnych aluminiowych felgach. Wszystko to powoduje, że samochód jest lżejszy od wersji standardowej o 46kg.



Pod Maską wersji "Sebastian Vettel" pracuje 5-litrowy silnik V8, który osiąga moc 420KM. Dzięki temu samochód osiąga prędkość 100 km/h po upływie 5,6 sekund. Prędkość maksymalna wynosi 300 km/h. Aby osiągnąć magiczne "trzy setki" inżynierowie zdjęli blokadę elektroniczną, dołożyli nowy system wydechowy oraz przeprogramowali elektroniczny moduł sterujący. Równolegle ze zwiększeniem mocy wydłużono przełożenie przekładni głównej. Nad praca zawieszenia czuwają amortyzatory o zwiększonej wydajności z systemem dual-flow path (DFP) i systemem ciągłej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC - Continuous Damping Control). Nad stabilnością i zwrotnością czuwa system aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych (RAS - Rear Active Steering). Samochód wyposażony jest w hamulce czterotrłoczkowe z przodu i dutłoczkowe z tyłu. Tarcze mają rozmiar 355 mm przrednie i 350 mm tylne.

Również włókno węglowe znajdziemy w środku samochodu, na drzwiach i kontroli centralnej. Te elementy, które w standardzie były wykonane ze srebrnego chromu tu wykończone są czarnym chromem. Kierownica oraz łopatki zmiany biegów są obszyte alcantarą. Fotele, które są wykonane z czarnego pikowanego zamszu wyróżniają się fioletowymi szwami i logo "SV". Na kontroli centralnej znajduje się tabliczka z autografem Sebastiana Vettela. W wyposażeniu znajdziemy szereg udogodnień znanych z pozostałych FX, jak choćby system Connectiviti+.

Podobne wiadomości:

Infiniti Q60 - znamy cenę japońskiego coupe

Infiniti Q60 - znamy cenę japońskiego coupe

Samochody luksusowe 2016-09-05

Rekordowe półrocze dla Infiniti

Rekordowe półrocze dla Infiniti

Aktualności 2016-07-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport