mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > "Szóstka" po zmianach

"Szóstka" po zmianach

Po raz pierwszy Mazdę 6 po zmianach można było zobaczyć na tegorocznej wystawie w Genewie. Teraz odświeżona "szóstka" wchodzi już na rynek i znane są już wszystkie szczegóły na temat zmian, jakim została poddana.

Tak jak było do tej pory, Mazda 6 będzie oferowana w trzech różnych wersjach nadwoziowych - sedan, hatchback oraz kombi. Zmian wizualnych w stosunku do poprzednika nie ma zbyt wiele. Restylizacji poddany został przód auta, który nawiązując teraz trochę do "trójki" zyskał nieco na sportowym charakterze. Nowe są m.in. reflektory i tylne światła z chromowanymi akcentami. Nowy kształt mają także obramówki świateł przeciwmgielnych.

Poza tym nabywcy Mazdy 6 będą mogli wybierać spośród nowych wzorów felg (17- i 18-calowych) oraz dwóch nowych kolorów nadwozia. Ciągle Mazda 6 pozostanie jednym z liderów w swoim segmencie pod względem oporów powietrza (0,27 dla sedana  i hatchbacka, 0,28 dla kombi).

Równie drobne zmiany zaszły w kabinie średniej wielkości Mazdy. Nowe wzory tapicerki, nowe przyrządy i pokrętła oraz nieco inne wykończenie panelu sterowania radiem i klimatyzacją - to wszystko, co rzuca się w oczy po zajęciu miejsca za kierownicą.

Najważniejsze zmiany, jakie zaszły pod maską Mazdy 6, dotyczą dwulitrowego silnika benzynowego. Jego moc wzrosła ze 147 do 155 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 193 Nm (przy 4.500 obr/min), a zużycie paliwa zostało ograniczone o 6% (średnio 6,9 l/100 km.) O ok. 5% obniżone zostało średnie spalanie wszystkich pozostałych silników, z jakimi oferowana będzie odświeżona "szóstka". Podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,8 l i mocy 120 KM spalać będzie teraz 6,4 l/100 km, a 2,5-litrowa jednostka rozwijająca moc 170 KM zużyje średnio 8 litrów na każde 100 przejechanych kilometrów.

2,2-litrowy turbodiesel z wtryskiem common-rail dysponuje teraz mniejszą turbosprężarką, dzięki czemu szybsza powinna być reakcja na wciśnięcie pedału gazu, szczególnie przy niskich i średnich prędkościach obrotowych. Silnik ten dostępny będzie w trzech wariantach mocy - 129, 163 oraz 180 koni mechanicznych.

Niestety, Mazda nie zdecydowała się na wprowadzenie do swojej oferty "szóstki" usportowionej wersji MPS.

Zmodernizowana została także 5-biegowa skrzynia automatyczna, dostępna z dwulitrowym silnikiem benzynowym, pod kątem lepszych osiągów i jednocześnie niższego zużycia paliwa.

Wśród zmian warto także zwrócić uwagę na zmodernizowane układy zawieszenia oraz kierowniczy, które mają zapewnić wyższy poziom komfortu oraz stabilności jazdy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 89 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Mazda 6 Wszystko o Mazda
Tematy w artykule: Mazda facelifting Mazda 6

Podobne wiadomości:

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Mazda CX-5 w nowej odsłonie

Premiery 2016-11-16

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Mazda MX-5 - szalona wersja na SEMA

Aktualności 2016-11-02

Komentuj:

darg1968 2011-11-12

mieszkam w uk mam nowa madzie 6 diesel co do jazdy i spalania niemam zazutow a mialem jusz troche samochodow ruznych marek lecz obawiam sie jak dlugo bedzie pracowal slawny filtr czastek stalych i mam zazuty do slabego dzialania radia bo niema anteny zewnetrznej.

~JACEK34 2011-11-06

mieszkam w UK i jakos o dziwo zadnej madzi 6 nie wiedzialem czekajacej na autopomoc , natomiast w ciagu 5 miesiecy( chyba jakies fatum? ;)bo wszystkie te 3 passaty byly z rocznika 2007 w dieslu) czekaly grzecznie na postojowkach na autopomoc - dodam ze miny wlascicieli byly jakby po spotkaniu yetiego ( conajmniej nie skody ale tego zywego) i bardzo zazenowane.....co do insigni- owszem ladna stylistyka . ale w srodku jakby przekombinowane z przyciskami i niestety ale wiecej- mowiac potocznie zre to auto ( tez bralem pod uwage szykujac sie do zakupu) poki co na polu bitwy pozosatje wlasnie madzia 6 i nowe mondeo w dieslu - pod uwage biore: koszty zakupu, servisu , koszty ubezpiezenia, spalanie , wielkosc bagaznika - a propos insignia ma o 30% mniejsze od mazdy czy mondeo 1700 a 1100 l robi roznice jadnak....

~ASSIORR 2010-05-20

Dla mnie najładniejsza w swojej klasie ale wersja Dynamiq 2.5l z przed liftingu. Niestety to co zmienili w wyglądzie nie ma polotu i tej dynamiki :( Poprzednik pisze ze Passat, Insignia itp lepsze, chyba nigdy ich nie posiadał i bredzi.

~sob 2010-05-13

Auto OK, całkiem ładne. Ale Accord, Insignia, Mondeo i Passat sa nieco lepsze.

~halski 2010-05-13

jak dla mnie zdecydowanie najładniejsze auto w tej klasie... no może jeszcze nad Alfą bym się zastanowił

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport