mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > "Zielone" modele Forda

"Zielone" modele Forda

Podczas nadchodzących międzynarodowych targów motoryzacyjnych w Lipsku AMI 2006, na stanowisku Forda pojawią się dwa modele zasilane ekologicznymi silnikami. Dzięki nim, koncern chce pokazać, że rozdaje karty na polu alternatywnych napędów.

Pierwszym modelem będzie Ford Focus napędzany bio-etanolem. Drugi z nich to Focus C-Max zasilany gazem ziemnym (CNG). Dyrektor sprzedaży i marketingu koncernu Ford, Jurgen Stackmann, podkreśla, że koncern wnosi bardzo duży wkład w rozwój motoryzacji w przyszłości. Nowe silniki charakteryzują się bardzo dobrym bilansem CO2 i całkiem przyzwoitą mocą. Może to przyciągnąć zainteresowanie producentów, aby ceny tych technologii spadły do bardziej przystępnych poziomów.
 

Ford Focus C-MAX napędzany gazem ziemnym będzie pokazany na stoisku w wersji wyposażeniowej "Fun". W sprzedaży znajdą się także wersje Ambiente, Trend i najbogatsza Ghia. Dla ludzi, którzy pragną sporej dawki adrenaliny, lecz martwią się o stan środowiska naturalnego, dostępny będzie dwulitrowy silnik. Współpracować on będzie z 5-cio biegową skrzynią manualną. Potencjalny użytkownik tego modelu dostanie do wykorzystania 145 koni mechanicznych w trybie benzynowym. Po przełączeniu na "gaz" moc spadnie o 19 koni, lecz pomimo tego dynamika pojazdu powinna zostać zachowana.

Dowiedz się więcej o modelu Ford Focus C-MAX
 
Model Focus FFV został wyposażony w silnik napędzany bio-etanolem. We wrześniu zeszłego roku był juz prezentowany w Niemczech, wraz z Focusem C-MAX FFV. Skrót "FFV" oznacza Flexi Fuel Vehicle, co w wolnym tłumaczeniu może oznaczać, elastyczny pod względem paliwa. Do baku tego samochodu można "zalać" zarówno bio-etanol, tradycyjną benzynę, a także mieszankę bio-etanolowo-benzynową. Dostępny będzie we wszystkich wersjach wyposażenia, a w podstawowej konfiguracji kosztować będzie już 19.225 euro.

Dowiedz się więcej o modelu Ford Focus

Paliwo bio-etanolowe może być pozyskiwane na przykład ze zboża, drewna, buraków cukrowych, a także energii biomas. Surowce te powinny stanowić przyszłość w dziedzinie ekologicznej motoryzacji. Pozwalają one bowiem znacznie zredukować emisję szkodliwych gazów, dzięki którym powstaje efekt cieplarniany. Gdy spalana jest energia pochodząca z biomasy lub roślin, obieg węgla w przyrodzie może stać się zamkniętą pętlą. Podczas procesu fotosyntezy rośliny pobierają z atmosfery dwutlenek węgla. Wydalany jest on dopiero podczas ich spalania już w formie paliwa bio-etanolowego. Wtedy wydalony do atmosfery węgiel pobierany jest przez nowe, dorastające rośliny. Bilans CO2 w napędach etanolowych pozwala na sukcesywną redukcję szkodliwych substancji aż o 80 procent w stosunku do konwencjonalnych silników benzynowych.

Czytaj także:

"Biopaliwa wracają do łask" (2005-11-17)

"Zielone Fordy" (2005-07-18)

 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport