mojeauto.pl > motogazeta > Premiery > ix55 - kolejny SUV Hyundaia na Europę

ix55 - kolejny SUV Hyundaia na Europę

Podczas październikowej wystawy samochodowej w Paryżu Hyundai zaprezentował europejską wersję znanego na rynku amerykańskim modelu Veracruz. Na Starym Kontynencie, w tym i w naszym kraju, ten przedstawiciel segmentu SUV-ów będzie się nazywał ix55 i trafi do sprzedaży już wiosną przyszłego roku.

ix55 - kolejny SUV Hyundaia na Europę

Pozycjonowany powyżej znanych w Europie Tucsona i Santa Fe 7-miejscowy ix55 został oczywiście odpowiednio zmodyfikowany, tak by sprostać wymaganiom europejskiego rynku. Przede wszystkim zmiany dotknęły układ jezdny. Ulepszono sprężyny i amortyzatory zapewniając lepsze trzymanie się drogi, a siła wspomagania przekładni kierowniczej została zmniejszona, co dało lepsze wyczucie układu. Zaawansowany, 3-litrowy turbodiesel V6 CRDi to nowa jednostka napędowa, wyposażona w najnowszy układ wtrysku paliwa common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dysponuje ona mocą 240 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 451 Nm osiąganym przy 1.750 obr/min.

Wraz z nowoczesnym systemem napędu wszystkich kół oraz 6-biegową przekładnią automatyczną z opcją manualnej zmiany przełożeń Shiftronic Hyundai ix55 łączy dynamiczne osiągi z niskim zużyciem paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,4 sekundy, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Silnik zadowala się 9,4 litra oleju napędowego na każde przejechane 100 km (w cyklu mieszanym), emitując przy tym 249 g/km CO2.

Najbardziej luksusowy SUV Hyundaia będzie mieć dużo lepiej wyposażone wnętrze, w tym skórzane i drewniane elementy wykończeniowe. Na liście standardowego wyposażenia znalazły się m.in. elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją zapamiętywania ustawień, radioodtwarzacz RDS z zestawem audio MP3, wielofunkcyjny komputer pokładowy, tempomat, przyciemniane szyby tylne, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z osobną regulacją dla pasażerów siedzących z tyłu, regulowana, pokryta skórą kierownica oraz tempomat.

W razie potrzeby dwa fotele z ostatniego rzędu można szybko i łatwo złożyć uzyskując płaską podłogę i 598-litrowy bagażnik. Jeśli i to będzie za mało, po złożeniu foteli z drugiego rzędu na potrzeby transportowe będziemy mieć już 1.746 litrów pojemności bagażowej.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Hyundai ix55 Wszystko o Hyundai
Tematy w artykule: Hyundai Hyundai ix55

Podobne wiadomości:

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Hyundai Ioniq - znamy cenę w Polsce

Aktualności 2016-09-07

Hyundai rozmawia z Google

Hyundai rozmawia z Google

Technika 2016-08-18

Komentuj:

~wir 2009-07-06

Z tą Japonią to nieprzesadzałbym aż tak bardzo. Ostatnie miesiace wyraźnie pokazują że jest to kolos na glinianych nogach. Teraz kedy przyszedl kryzys jeszcze bardziej zacisną pasa i jakość poleci jeszcze bardziej. Obecnie prawdziwych Japonczyków w Polsce jest coraz mniej. MAZDA pozostała tylkow kompletnej ofercie. Toyota, Honda i najbardzej Nissan padają na pysk w jakości. Mysle że jeszcze dwa, trzy lata a liderem będą Koreańce. Dlaczego? Juz obecnie bardzo wysoka jakość, technologicznie gonia konkurencję, wyposażeniem przewyższają (!), a cena jest atrakcyjniejsza! Dodam że Hyundai i30 ma niższą utratę wartości od Toyoty!!!

~Arek 2008-12-17

Znając SantaFe, nie spodziewam się nic dobrego po nim. Mocno w tyle za Japonią, o Europie nie wspominając...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport