Pozycjonowany powyżej znanych w Europie Tucsona i Santa Fe 7-miejscowy ix55 został oczywiście odpowiednio zmodyfikowany, tak by sprostać wymaganiom europejskiego rynku. Przede wszystkim zmiany dotknęły układ jezdny. Ulepszono sprężyny i amortyzatory zapewniając lepsze trzymanie się drogi, a siła wspomagania przekładni kierowniczej została zmniejszona, co dało lepsze wyczucie układu. Zaawansowany, 3-litrowy turbodiesel V6 CRDi to nowa jednostka napędowa, wyposażona w najnowszy układ wtrysku paliwa common rail oraz turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dysponuje ona mocą 240 koni mechanicznych i maksymalnym momentem obrotowym 451 Nm osiąganym przy 1.750 obr/min.
Wraz z nowoczesnym systemem napędu wszystkich kół oraz 6-biegową przekładnią automatyczną z opcją manualnej zmiany przełożeń Shiftronic Hyundai ix55 łączy dynamiczne osiągi z niskim zużyciem paliwa. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 10,4 sekundy, a ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Silnik zadowala się 9,4 litra oleju napędowego na każde przejechane 100 km (w cyklu mieszanym), emitując przy tym 249 g/km CO2.
Najbardziej luksusowy SUV Hyundaia będzie mieć dużo lepiej wyposażone wnętrze, w tym skórzane i drewniane elementy wykończeniowe. Na liście standardowego wyposażenia znalazły się m.in. elektrycznie regulowany fotel kierowcy z funkcją zapamiętywania ustawień, radioodtwarzacz RDS z zestawem audio MP3, wielofunkcyjny komputer pokładowy, tempomat, przyciemniane szyby tylne, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z osobną regulacją dla pasażerów siedzących z tyłu, regulowana, pokryta skórą kierownica oraz tempomat.
W razie potrzeby dwa fotele z ostatniego rzędu można szybko i łatwo złożyć uzyskując płaską podłogę i 598-litrowy bagażnik. Jeśli i to będzie za mało, po złożeniu foteli z drugiego rzędu na potrzeby transportowe będziemy mieć już 1.746 litrów pojemności bagażowej.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +