mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > 1200 KM dostępne w opcji

1200 KM dostępne w opcji

Szwajcarski producent ultra-nietypowych pojazdów, firma Beck na salonie samochodów luksusowych w Wiedniu zaprezentowała nowoczesny pojazd o nazwie LM 800. Z połączenia materiałów o niskiej wadze powstał samochód, którego masa całkowita nie przekracza 900 kilogramów, a w wyposażeniu opcjonalnym dopuszcza się montaż silnika o mocy 1200 KM!

1200 KM dostępne w opcji
LM 800 to tak naprawdę bolid Formuły 1. Tyle tylko, że szwajcarski majstersztyk może poruszać się po drogach publicznych. Karoseria samochodu została zbudowana z najlżejszych materiałów konstrukcyjnych, takich jak aluminium, magnez, tytan czy kewlar. Jak zapewnia producent całkowita masa pojazdu (z pełnym zatankowaniem i kierowcą), który ma długość 3,96 m, szerokość 2,04 m i wysokość zaledwie 95 cm, nie przekracza 900 kilogramów.

Samochód został wyposażony w aktywne, hydrauliczne zawieszenie. Technologia rodem z Formuły 1 pozwoliła konstruktorom LM 800 na zastosowanie specjalnego szkieletu nadwozia, które skutecznie chroni kierowcę podczas ewentualnego wypadku.

“High-tec“ panuje również w mechanicznych walorach pojazdu. Standardowo LM 800 wyposażony jest w ośmiocylindrowy silnik o pojemności 4,2 l. i mocy 650 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm i jest osiągany przy 5000 obr./min. Biegi zmieniane są za pomocą półsekwencyjnej, siedmiostopniowej skrzyni biegów. Napęd, podobnie jak w wyścigowych bolidach przekazywany jest na oś tylną.

Osiągi są porażające. Sprint od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 3 sekundy. Po czterech kolejnych sekundach na liczniku można szukać już wskazówki zegara przy 200 km/h. Szwajcarzy zapewniają, że auto bez problemu osiąga prędkość 350 km/h.

Ze względu na obniżenie masy pojazdu, samochód może i nie posiada sytego systemu car-audio ale ma za to kilka ciekawszych drobiazgów. Jak chociażby pneumatyczne podnośniki dzięki którym wymiana kół staje się łatwiejsza niż operowanie szczoteczką do zębów zgodnie z zaleceniami stomatologa.

Porażająca jest również cena. Za podstawową wersję Beck-a LM 800 trzeba zapłacić 465 000 euro. Można naturalnie wydać więcej, jeśli zamówimy pojazd w specjalnym kolorze nadwozia, z indywidualnym wyposażeniem i silnikiem o mocy 1200 KM.
Tematy w artykule: Beck LM 800

Komentuj:

~Wojtes 2007-01-23

Taka jest przyszłość motoryzacjii. I nikt tego nie zmieni:)

~FF 2007-01-18

ja tu Panowie widzę Ferrari Enzo po chińskich przeróbkach..

~Krystian 2007-01-18

A mnie się samochody tego typu wogóle nie widzą... Jest troche przekombinowany. A poza tym, w Polsce nie ma gdzie takim jeździć. Ba, nawet się pokzać nie można bo ci z zazdrości porysują itp...

~CWF 2007-01-16

No to DRŻYJ Bugatti!!!

~Podpis: 2007-01-16

Wątpie, żeby ktoś kto na co dzień jeździ (a nie tylko na torze w niedziele) Porsche lub Ferrari powyższe kupił. Z jednego prostego powodu.... trakcja Przy mocy powyżej 1KM/1kG.... nie ma mocnych, żeby bez dławienia elektroniką tym jechać (oczywiście chodzi mi o wersję 1200KM) - dla przypomnienia, bolidy F1 mają około 700KM przy podobnej masie.... i posiadają specjalne procedury startu.... Ale projekt fantastyczny i na torze da wiele frajdy (bliżej temu do porsche GT3 niż turbo)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport