mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > 12-cylindrowy Aston Martin Vantage

12-cylindrowy Aston Martin Vantage

W dobie walki o każdy litr paliwa i gram CO2 nawet producenci ultrasportowych i ultraluksusowych samochodów starają się wprowadzać bardziej ekologiczne rozwiązania. A tymczasem Aston Martin na wystawie w Genewie zaprezentuje najmocniejszą wersję modelu Vantage.

12-cylindrowy Aston Martin Vantage

Dwudrzwiowy i dwumiejscowy Aston Martin V12 Vantage dysponować będzie 12-cylindrowym silnikiem pochodzącym od modelu DB9. Przeprowadzone modyfikacje pozwoliły na zwiększenie mocy z 477 do 517 koni mechanicznych, mniejszy nieznacznie będzie jednak maksymalny moment obrotowy (570 w stosunku do 600 Nm). Napęd z umieszczonego z przodu silnika trafiać będzie na koła tylnej osi.

Dwunastocylindrowy Vantage będzie rozpędzać się do "setki" w 4,2 sekundy, zaś jego maksymalna prędkość wynosi 305 km/h. Producent podał też, z jakimi wynikami spalania będzie musiał się pogodzić nabywca nowego Astona. W przypadku ruchu miejskiego V12 Vantage zużywać będzie 24,3 l/100 km, zaś poza miastem już tylko 11,7 l/100 km. Średnia emisja dwutlenku węgla dla tego modelu wynosić będzie 388 g/km.

Nowością w tym modelu będzie dodatkowy przycisk "Sport", dzięki któremu kierowca będzie mógł wybrać jeden z dwóch trybów pracy silnika. Tryb normalny, dostosowany do codziennej jazdy miejskiej, na drogach o dużym natężeniu ruchu bądź w złych warunkach pogodowych, zapewnia bardziej spokojną reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia. Z kolei w trybie sportowym auto dużo bardziej reaguje na każde dodanie gazu. A na dodatek do naszych uszu dochodzi bardziej rasowy, sportowy dźwięk z układu wydechowego.

Mimo iż 12-cylindrowy silnik jest o ok. 100 kg cięższy niż jednostka w wersji V8 Vantage, to dzięki zastosowaniu licznych lżejszych materiałów auto przybrało na wadze zaledwie 50 kg w stosunku do swego słabszego brata.

Wraz z większą mocą silnika modyfikacjom poddano również zawieszenie auta. Jest ono znacznie sztywniejsze, a przy tym obniżono je o 15 mm w stosunku do wersji V8. Aby nie było żadnych problemów z zatrzymaniem rozpędzonego Astona, na 19-calowych kołach (z oponami o rozmiarze 255/35 z przodu i 295/30 z tyłu) pojawiły odpowiednie do tego celu hamulce. Z przodu mamy sześciotłoczkowe zaciski z ceramicznymi tarczami o średnicy 398 mm, zaś z tyłu czterotłoczkowe zaciski i tarcze o średnicy 360 mm.

Aston Martin V12 Vantage będzie budowany wspólnie z V8 oraz modelami DBS i DB9 w fabryce w Gaydon. Jak na razie producent nie zdradził jeszcze ceny za swój nowy model. Wiadomo jedynie, że powstanie najprawdopodobniej tylko tysiąc sztuk tego modelu.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Aston Martin V12 Vantage
Aston Martin V12 Vantage
Cena podstawowa już od: 1 129 151 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Aston Martin Vanquish S - więcej mocy

Aston Martin Vanquish S - więcej mocy

Samochody luksusowe 2016-11-17

Używany Aston Martin z gwarancją

Używany Aston Martin z gwarancją

Aktualności 2016-11-01

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport