mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > 25 lat legendarnego 190 E 2.5-16 Evo II

25 lat legendarnego 190 E 2.5-16 Evo II

To jeden z przełomowych i najbardziej kultowych projektów stworzonych przez inżynierów projektujących i budujących dla producenta ze Stuttgartu. Czy pasuje do tego auta przydomek potwór? Nie bardziej niż "Baby-Benz". Mercedes świętuje 25. lat od momentu debiutu 190 E 2.5-16 Evolution II.

25 lat legendarnego 190 E 2.5-16 Evo II
Evo II został zaprezentowany światu w 1990 roku na targach w Genewie. Już pierwsza generacja 190 E 2.3-budziła szacunek. A skoro mowa o szacunku to w 1984 roku odbył się dość ciekawy wyścig. Na inaugurację nowej, krótszej nitki toru  Nürburgring Mercedes zorganizował wyścig gwiazd Formuły 1. Każdy z kierowców zasiadł za kierownicą Evo I. Stawka była poważna: Prost, Hunt, Moss, Lauda, Scheckter, Surtees i Senna, to tylko kilka znaczących nazwisk. Brazylijczyk był "świeżakiem wśród mistrzów". Ten wyścig pokazał jednak czyja era nadchodzi. Senna jechał na limicie i wygrał rywalizację, pokonując 9 mistrzów świata. Po wyścigu John Surtees wysłał notkę do Enzo Ferrariego, by ten zatrudnił Ayrtona Sennę.



Druga generacja bazowała, jak i poprzednik na aucie opracowanym dla wyścigowej Grupy A. Evo II biło na głowę konkurentów w niemieckiej serii DTM. To protoplasta, od którego narodziła się koncepcje budowania aut sygnowany przez Mercedes-AMG.



Pierwsza generacja 190 E 2.3-16 Evolution posiadała silnik o mocy 195 KM, w Evo II jednostka została powiększona do 2.5-litra, zaś moc podniesiona aż do 235 KM. Prędkość maksymalna 250 km/h na tamte czasy była obłędem, zaś sprint do setki wynoszący 7,1 sekundy miażdżył wnętrzności. Inżynierowie poprawili body kit oraz dołożyli większy tylny spojler i 17-calowe felgi ze stopów lekkich oraz poprawili ustawienia zawieszenia.



Produkcja modelu Evo II zakończyła się w maju 1990 roku, zaś licznik wyprodukowanych egzemplarzy zatrzymał się na 502 sztukach - było to podyktowane przepisami FIA, które wymuszały seryjną produkcję auta startującego w Grupie A. Cena wehikułu w 1990 roku rozpoczynała się od 115 259,70 marek niemieckich. Dziś Evo II to jeden z najbardziej poszukiwanych klasyków stworzonych przez Mercedesa.


Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mercedes Klasa C
Mercedes Klasa C
Cena podstawowa już od: 120 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Mercedes E All-Terrain – polskie ceny

Aktualności 2017-03-13

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla spóźnialskich

Mercedes AMG E63 4MATIC+ - kombi dla...

Premiery 2017-02-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.