Mówiąc o każdym z modeli ze stajni Lamborghini nie sposób nie zacząć od jednostki, jaka znajduje się pod maską. W przypadku Murcielago LP 670-4 SuperVeloce za napęd odpowiada 12-cylindrowa jednostka (V12) o pojemności 6,5 litra, która generuje moc rzędu 670 koni mechanicznych (przy 8 tys. obr/min), tj. o 30 KM więcej niż w Murcielago LP 640. Jej maksymalny moment obrotowy, osiągany przy 6.500 obr/min, wynosi 660 Nm. Większa moc to efekt modyfikacji w pracy zaworów oraz systemu wtryskowego. Moc przenoszona jest za pośrednictwem zautomatyzowanej przekładni, bądź na życzenie 6-stopniowej skrzyni manualnej.
Poza zmianami w jednostce napędowej auto zostało również odchodzone o 100 kg, z czego o 33 kg lżejsze jest podwozie oraz nadwozie, o 34 kg wnętrze i o 33 kg silnik i przekładnia. W efekcie auto może pochwalić się imponującym stosunkiem mocy do masy wynoszący 2,3 kg na 1 KM. Jeśli dodamy do tego polepszone właściwości aerodynamiczne, to nie powinno dziwić, iż pierwsza setka jest osiągana na liczniku już po 3,2 sekundy.
Maksymalnie 670-konne Murcielago jest w stanie rozpędzić się aż do 342 km/h, to jednak ze standardowym tylnym spojlerem. Jeśli zdecydujemy się na większy, lepiej dociskający auto do podłoża, to maksymalna prędkość będzie o 5 km/h niższa.
Nie tylko jednak tylny spojler ma zapewnić dobre trzymanie się drogi. Do tego celu służy również stały napęd na wszystkie koła, gdzie przy normalnych warunkach 35% mocy trafia na przód, a pozostałe 65% na tylną oś.
I choć nie jest jeszcze znana cena, jaką trzeba będzie wydać za te mocarne Lambo, to jedno jest pewne. Po każdy egzemplarz modelu Lamborghini Murcielago LP 670-4 SuperVeloce z limitowanej serii 350 sztuk ustawi się długa kolejka chętnych.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!