mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > A jednak będzie diesel!

A jednak będzie diesel!

Porsche Panamera jednak nie będzie jedyną premierą ze Stuttgartu w tym tygodniu. Porsche ogłosiło właśnie, że pod maskę jednego z modeli trafi silnik napędzany olejem napędowym.

A jednak będzie diesel!

Niemiecki producent juz od dłuższego czasu czuje na szyi oddech ekologów i wchodzące w Unii Europejskiej regulacje dotyczące emisji spalin. Tak więc decyzja ta była jedynie kwestią czasu. Nowe Porsche Cayenne będzie już od lutego przyszłego roku dostępne z silnikiem diesla V6 o pojemności trzech litrów. Motor był do tej pory wykorzystywany w podobnym SUVie - Audi Q7.

240-konna jednostka ma sprawić, że średnie spalanie tego samochodu zmieści się w granicach 10l/100km. Przy okazji moc 240 koni mechanicznych oraz 550 Nm momentu obrotowego pozwolą dynamicznie poruszać się tym niemałym autem. Według wstępnych obliczeń Cayenne z tym silnikiem będzie rozpędzać się do setki nieco szybciej niż Q7. W niedługim czasie można się spodziewać, że gama silników diesla w Porsche zacznie się rozrastać. Tym bardziej, że koncern Volkswagen ma w zanadrzu "królewską" jednostkę V12 TDI.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Porsche Cayenne
Porsche Cayenne
Cena podstawowa już od: 356 430 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Porsche Boxster – na drogi za dwa lata

auto motor i sport 0000-00-00

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Porsche 911 Carrera T – budżetowe „R”

Aktualności 2017-10-23

Komentuj:

~??? 2008-11-27

wiec jesli teraz ktos bedzie sie pysznił, iz ma porsche a nie bmw audi czy mercedesa to ja chcialbym wiedziec czym to owo porsche rozni sie od w/w marek poniewaz wszystkie te firmy maja sportowe modele, wszystkie maja mocne silniki, wszystkie dobrze sie prowadza, wszystkie sa okrutnie drogie i .............. wszystkie maja diesla. oby wlosi nie poszli ta droga

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Ubezpiecznie OC będzie zależne od mandatów
Polska Izba Ubezpieczeń przygotowała raport, który proponuje rozwiązania zmniejszające liczbę wypadków drogowych w Polsce. Chodzi o możliwość taryfikacji ubezpieczenia OC w oparciu o mandaty i punkty karne.