mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Aston Martin chce platformy Mercedesa

Aston Martin chce platformy Mercedesa

Współpraca na linii Mercedes-AMG i Aston Martin wciąż dostarcza nowych informacji. Ostatnio mówiliśmy o planach stworzenia SUVa na bazie Mercedesa ML, a teraz pojawia się scenariusz szerszego skorzystania z płyt podłogowych ze Stuttgartu przez producenta z Gaydon.

Aston Martin chce platformy Mercedesa
Przypomnijmy: Mercedes wykupił 5% udziałów w Aston Martinie, bez możliwości zabierania prawa głosu w ważnych dla firmy sprawach. W zamian za to przyszłe modele z Gaydon otrzymają silniki V8 z całym oprogramowaniem.

"Pojawiła się możliwość, aby zobaczyć jak daleko to zajdzie. Patrzę na Porsche i to co robią z 911 jako podstawą swojej działalności i do tego są w stanie zrobić na bazie Volkswagena Touarega model Cayenne. To dobry biznes" - powiedział w rozmowie z serwisem Autocar prezes Aston Martina, Ulrich Bez.

Plany Aston Martina co do gamy modelowej są bardzo ciekawe. W 2017 na rynka może pojawić się pierwszy SUV z Gaydon, ochrzczony roboczo jako Aston Martin Lagonda. Auto podzieli platformę z Mercedesem Klasy M oczywiście następnej generacji. Dziś jednak okazuje się, że bardzo możliwe jest rozszerzenie zapisów w kontrakcie i inne modele Aston Martina będą bazować na płytach podłogowych od Mercedesa. Pierwszy SUV z Gaydon stylistycznie ma bazować na przeprojektowanym koncepcie pokazanym w 2009 roku w Genewie.

Podobne wiadomości:

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Autobusy Mercedesa we Wrocławiu i w Warszawie

Ciężarówki i Autobusy 2017-08-16

Aston Martin Zagato prezentuje dwie nowości

Aston Martin Zagato prezentuje dwie nowości

Samochody luksusowe 2017-08-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Hyundai i30 N - hot-hatch z Korei
Hyundai i30 N - hot-hatch z Korei
Hyundai rzuca kolejne wyzwanie europejskiej konkurencji. Na rynku debiutuje model i30 N, który jest bezpośrednim konkurentem Volkswagena Golfa GTI, Forda Focusa ST i Peugeota 308 GTi.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech