mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Audi R8 GT - jeszcze lżejszy i jeszcze mocniejszy

Audi R8 GT - jeszcze lżejszy i jeszcze mocniejszy

100 kilogramów mniejsza waga i o 35 koni mechanicznych wyższa moc sprawiają, że limitowane Audi R8 GT pierwszą setkę na liczniku przekracza już po 3,6 sekundy. Powstanie jednak tylko 333 egzemplarzy tego wyczynowego modelu.

Audi R8 GT - jeszcze lżejszy i jeszcze mocniejszy
Przy projektowaniu tego modelu inżynierowie Audi stanęli przed bardzo trudnym zadaniem, aby zbić jak najwięcej kilogramów z ważącego 1.625 kg bazowego R8. Stanęli jednak na wysokości zadania i wprowadzając zmiany do wszystkich niemal części samochodu (szyby, pokrywa silnika, zderzaki, hamulce, elementy silnika oraz wnętrza) zmniejszyli masę auta o równe 100 kg. Ostateczny efekt - 1.525 kg.

Zmiany stylistyczne podkreśliły jeszcze bardziej jego rasowy charakter. Jednym z elementów R8 GT najbardziej przyciągających wzrok są seryjne reflektory diodowe, które wszystkie swoje funkcje realizują za pomocą diod LED. Z boku elementem najbardziej rzucającym się w oczy są "sideblades" prowadzące powietrze do silnika. W R8 GT wykonano je z matowego carbonu. Ten sam materiał zastosowano w obudowie lusterek zewnętrznych, teraz trochę mniejszych, niż przy innych wersjach tego modelu.

Modyfikacje wprowadzone w tej limitowanej serii są szczególnie widoczne w tylnej części nadwozia, począwszy od stałego skrzydła z matowego carbonu. Nową formę mają także kratki wlotu powietrza po obu stronach tylnej klapy oraz zderzak z wbudowanymi dużymi, okrągłymi końcówkami układu wydechowego.

Zmodyfikowana jednostka 5.2 FSI V10 rozwija teraz moc 560 KM i maksymalny moment obrotowy 540 Nm (o 10 więcej niż w wersji seryjnej). Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 3,6 sekundy, do 200 km/h – 10,8 sekundy. Potem R8 GT nadal dynamicznie przyspiesza, aż do prędkości maksymalnej 320 km/h, zużywając średnio, jak podaje producent, 13,7 l/100 km.

Za zmianę biegów w R8 GT odpowiedzialna jest sekwencyjna, sześciobiegowa skrzynia biegów R tronic. Elektroniczny układ zarządzania dysponuje automatycznym trybem z charakterystyką "Sport" i "Normal" oraz dwoma trybami manualnymi. O maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu dba Launch Control – program umożliwiający pełne przyspieszenie z wysoką prędkością obrotową i minimalnym poślizgiem opon.

Oczywiście Audi R8 GT wyposażone jest w stały napęd na wszystkie koła. w normalnym trybie jazdy moc rozdzielana jest w stosunku 15:85 między przednią, a tylną oś. W razie potrzeby sprzęgło w ułamku sekundy przesyła nawet 30 procent momentu napędowego na przód.

Redukcja masy wcale nie oznacza rezygnacji z niektórych elementów wyposażenia. Audi R8 GT ma na wyposażeniu automatyczną klimatyzację i elektrycznie otwierane/zamykane okna, system nawigacji obsługiwany przez MMI oraz wysokiej jakości system nagłośnieniowy. Wnętrze, jak zawsze w tej marce, jest wykończone z wielką troską o detale.

Dla klientów – miłośników wyścigów samochodowych, dostępny jest pakiet Race. Obejmuje on przykręcany pałąk zabezpieczający przed skutkami dachowania. Ponadto czteropunktowe pasy bezpieczeństwa, czerwone lub czarne, gaśnicę i wyłącznik awaryjny akumulatora. W przypadku startu w wyścigach można zamówić moduł pałąka przedniego, który wraz z pałąkiem zabezpieczającym przed skutkami dachowania stanowi pełnowartościową klatkę bezpieczeństwa, a także zamek obrotowy dla czteropunktowego pasa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi R8
Audi R8
Cena podstawowa już od: 803 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi R8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi R8 auta sportowe

Podobne wiadomości:

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulum

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Audi mocno powiększa gamę RS

Audi mocno powiększa gamę RS

Aktualności 2016-11-11

Komentuj:

~sob 2010-05-13

R8 jest fajne, ale z ceną (wszystkich wersji, także najprostszej) przyświrowali. Oczywiście Audi to marka Premium, ale Porsche jest bardziej prestiżowe i tak się nie ceni.

~sob 2010-05-13

R8 jest fajne, ale z ceną (wszystkich wersji, także najprostszej) przyświrowali. Oczywiście Audi to marka Premium, ale Porsche jest bardziej prestiżowe i tak się nie ceni.

~halski 2010-05-13

ojejej ależ musi to fajnie chodzić, aż się rozmarzyłem....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport