mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Audi R8 GT - jeszcze lżejszy i jeszcze mocniejszy

Audi R8 GT - jeszcze lżejszy i jeszcze mocniejszy

100 kilogramów mniejsza waga i o 35 koni mechanicznych wyższa moc sprawiają, że limitowane Audi R8 GT pierwszą setkę na liczniku przekracza już po 3,6 sekundy. Powstanie jednak tylko 333 egzemplarzy tego wyczynowego modelu.

Audi R8 GT - jeszcze lżejszy i jeszcze mocniejszy
Przy projektowaniu tego modelu inżynierowie Audi stanęli przed bardzo trudnym zadaniem, aby zbić jak najwięcej kilogramów z ważącego 1.625 kg bazowego R8. Stanęli jednak na wysokości zadania i wprowadzając zmiany do wszystkich niemal części samochodu (szyby, pokrywa silnika, zderzaki, hamulce, elementy silnika oraz wnętrza) zmniejszyli masę auta o równe 100 kg. Ostateczny efekt - 1.525 kg.

Zmiany stylistyczne podkreśliły jeszcze bardziej jego rasowy charakter. Jednym z elementów R8 GT najbardziej przyciągających wzrok są seryjne reflektory diodowe, które wszystkie swoje funkcje realizują za pomocą diod LED. Z boku elementem najbardziej rzucającym się w oczy są "sideblades" prowadzące powietrze do silnika. W R8 GT wykonano je z matowego carbonu. Ten sam materiał zastosowano w obudowie lusterek zewnętrznych, teraz trochę mniejszych, niż przy innych wersjach tego modelu.

Modyfikacje wprowadzone w tej limitowanej serii są szczególnie widoczne w tylnej części nadwozia, począwszy od stałego skrzydła z matowego carbonu. Nową formę mają także kratki wlotu powietrza po obu stronach tylnej klapy oraz zderzak z wbudowanymi dużymi, okrągłymi końcówkami układu wydechowego.

Zmodyfikowana jednostka 5.2 FSI V10 rozwija teraz moc 560 KM i maksymalny moment obrotowy 540 Nm (o 10 więcej niż w wersji seryjnej). Przyspieszenie od zera do 100 km/h trwa 3,6 sekundy, do 200 km/h – 10,8 sekundy. Potem R8 GT nadal dynamicznie przyspiesza, aż do prędkości maksymalnej 320 km/h, zużywając średnio, jak podaje producent, 13,7 l/100 km.

Za zmianę biegów w R8 GT odpowiedzialna jest sekwencyjna, sześciobiegowa skrzynia biegów R tronic. Elektroniczny układ zarządzania dysponuje automatycznym trybem z charakterystyką "Sport" i "Normal" oraz dwoma trybami manualnymi. O maksymalne przyspieszenie przy ruszaniu dba Launch Control – program umożliwiający pełne przyspieszenie z wysoką prędkością obrotową i minimalnym poślizgiem opon.

Oczywiście Audi R8 GT wyposażone jest w stały napęd na wszystkie koła. w normalnym trybie jazdy moc rozdzielana jest w stosunku 15:85 między przednią, a tylną oś. W razie potrzeby sprzęgło w ułamku sekundy przesyła nawet 30 procent momentu napędowego na przód.

Redukcja masy wcale nie oznacza rezygnacji z niektórych elementów wyposażenia. Audi R8 GT ma na wyposażeniu automatyczną klimatyzację i elektrycznie otwierane/zamykane okna, system nawigacji obsługiwany przez MMI oraz wysokiej jakości system nagłośnieniowy. Wnętrze, jak zawsze w tej marce, jest wykończone z wielką troską o detale.

Dla klientów – miłośników wyścigów samochodowych, dostępny jest pakiet Race. Obejmuje on przykręcany pałąk zabezpieczający przed skutkami dachowania. Ponadto czteropunktowe pasy bezpieczeństwa, czerwone lub czarne, gaśnicę i wyłącznik awaryjny akumulatora. W przypadku startu w wyścigach można zamówić moduł pałąka przedniego, który wraz z pałąkiem zabezpieczającym przed skutkami dachowania stanowi pełnowartościową klatkę bezpieczeństwa, a także zamek obrotowy dla czteropunktowego pasa.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi R8
Audi R8
Cena podstawowa już od: 803 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi R8 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi R8 auta sportowe

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Premiery 2017-07-13

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-05

Komentuj:

~sob 2010-05-13

R8 jest fajne, ale z ceną (wszystkich wersji, także najprostszej) przyświrowali. Oczywiście Audi to marka Premium, ale Porsche jest bardziej prestiżowe i tak się nie ceni.

~sob 2010-05-13

R8 jest fajne, ale z ceną (wszystkich wersji, także najprostszej) przyświrowali. Oczywiście Audi to marka Premium, ale Porsche jest bardziej prestiżowe i tak się nie ceni.

~halski 2010-05-13

ojejej ależ musi to fajnie chodzić, aż się rozmarzyłem....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki
Porsche, Genesis i BMW to najlepsze marki
Amerykański oddział firmy J. D.  Power przygotował kolejny raport dotyczący postrzegania poszczególnych producentów samochodów przez lokalnych nabywców. Wyniki badania przeprowadzonego na terenie USA mocno zaskakują.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech