mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Audi R8 bez silników turbo

Audi R8 bez silników turbo

Benzynowy silnik 5,2 V10 w Audi R8 to w dzisiejszych czasach ewenement - jest gigantyczny i nie ma turbosprężarki. Mimo wszystko Audi nie zamierza tego zmieniać - R8 utrzyma charakter tradycyjnego superauta.

Audi R8 bez silników turbo
Doczekaliśmy czasów, w których turbosprężarka dodaje mocy prawie każdemu silnikowi w nowych autach. Temu trendowi nie oparło się nawet Ferrari, które słynęło z produkcji wolnossących motorów V8, a teraz w swoim sztandarowym modelu 488 GTB montuje dwie turbiny dla poprawienia wydajności silnika. Z kolei Audi nie ma turbosprężarki w jedynie dwóch modelach z całej swojej ogromnej gamy produktów: sportowym coupe S5 oraz nowym bolidzie R8. O ile ten pierwszy zapewne dostanie turbo w nowej generacji, o tyle R8 pozostanie wierne silnikom wolnossącym.

Szef działu rozwoju mocnych silników w Audi, Jurgen Konigstedt, zapewnia że póki co V10 bez turbiny to najlepszy motor dla R8. "Potencjał osiągów tego silnika sprawia, że nie musimy rozważać turbosprężarki w tym momencie" - zapewnia Konigstedt. "Turbodoładowane silniki dają kierwocy mniej emocji. Dla nas to niezwykle istotny czynnik" - dodaje.

Wygląda więc na to, że w czasach gdy nawet Ferrari ulega turbo-trendom, firma która w latach 90. jako jedna z pierwszych pakowała turbiny nawet do zwykłych osobówek będzie swego rodzaju ostoją. Ostoją dla wielkich, wolnossących motorów, dających poczucie obcowania z klasycznym superautem. A technologia przyszłości niech pozostanie domeną elektrycznej wersji e-tron.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi R8
Audi R8
Cena podstawowa już od: 803 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Nowe Audi A8 - limuzyna przyszłości

Premiery 2017-07-13

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Nowe Audi A8 - pierwsze zdjęcia

Aktualności 2017-07-05

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech