mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Audi SQ7 TDI - Mastodont na dopingu

Audi SQ7 TDI - Mastodont na dopingu

Po raz pierwszy w historii producent z Ingolstadt wprowadza do gamy "Q7" wersję usportowioną. Audi SQ7 TDI dostało wysokoprężny silnik V8 oraz elektryczną sprężarkę. Moc ponad 430 KM i potężny moment obrotowy robią wrażenie. Zobacz, czym zachwyca najnowsze Audi SQ7 TDI.

Audi SQ7 TDI - Mastodont na dopingu
Audi SQ7 TDI wyróżnia się ogromną osłoną chłodnicy Singleframe z podkreślonym, poziomym żebrowaniem. Do tego dochodzą nakładki na drzwiach z wytłoczonym napisem "quattro", które wraz z obudowami bocznych lusterek wykonano z aluminium. Poza tym mamy zderzak przedni z dużymi wlotami powietrza i dwie podwójne, kanciaste końcówki układu wydechowego. W standardzie samochód posiada reflektory diodowe, a opcjonalnie dostępne są reflektory Matrix.

W podstawowej konfiguracji, w kabinie jest pięć miejsc, ale można zamówić auto w wersji siedmioosobowej. Fotele ostatniego rzędu składają się i rozkładają elektrycznie. We wnętrzu elementy znane z linii modelowe S, m.in. zegary z szarymi tarczami i białymi wskazówkami, czy też emblematy "S". Kabinę można konfigurować na kilkanaście sposobów wybierając spośród kilkunastu wzorców. Skórzane obicia z kontrastowymi szwami, podsufitka z Alcantary, sportowe fotele ze skóry Valcona czy dywaniki z weluru, to tylko kilka elementów do wyboru. Elementy dekoracyjne mogą być wykonane z aluminium bądź karbonu.



Na pokładzie nie zabrakło systemu infotainment MMI z zintegrowanym modułem transmisji danych LTE i systemu nawigacji Audi Navigation plus. SQ7 TDI można zamówić z bogatym systemem audio Bang & Olufsen Advenced Sound System, na który składają się 23 głośniki, a procesor dźwięku może sterować osobno aż 11 kanałami. Do tego dochodzi wzmacniacz o mocy 1920 W.

435 KM i aż 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego to dwa główne parametry silnika V8 TDI o pojemności 3956 cm3. Jednostka jest wspierana przez dwie turbosprężarki, pierwsza pracuje przy niższych i średnich obciążeniach, druga włącza się dopiero podczas wyższych obrotów. Do tego mamy nowość, czyli sprężarkę napędzaną elektrycznie (EAV), która jest dodatkowym wsparciem dla dwóch turbosprężarek, zwłaszcza przy szybkim ruszaniu. Sprężarka (EAV) została zamontowana blisko silnika, w ścieżce wylotowej powietrza z intercoolera. Może ona rozpocząć pracę w dowolnym momencie, gdyż nie potrzebuje energii spalin do wytworzenia ciśnienia. Dzięki takiemu rozwiązaniu całkowicie znika "turbo dziura".

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi Q7
Audi Q7
Cena podstawowa już od: 271 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Audi Q7 Wszystko o Audi
Tematy w artykule: Audi Audi Q7 Audi Q7 SQ7 TDI

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z Neckarsulm

Audi Sport GmbH - nowa-stara marka z...

Samochody luksusowe 2016-12-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport