mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Baby-Rolls w pełnej okazałości

Baby-Rolls w pełnej okazałości

Kiedy wczoraj przedstawialiśmy pierwsze szczegóły o czwartym modelu w gamie Rolls-Royce'a, nie znaliśmy jeszcze jego dokładnego wyglądu. Dziś brytyjski koncern, należący obecnie do BMW, opublikował już pierwsze zdjęcia swej nowości.

Baby-Rolls w pełnej okazałości

Choć mierzący 5,40 m długości Rolls-Royce 200EX to model koncepcyjny, to jednak w przeciwieństwie do większości tego typu pojazdów, został stworzony, jakby za chwilę miał trafić do sprzedaży bądź wyjechać na ulicę. Do wykończenia jego wnętrza użyto najwyższej jakości materiałów, takich samych jakie będą w wersji produkcyjnej, jak skóra czy drewno.

Zresztą sami projektanci pod wodzą Iana Camerona nie nazywają tego pojazdu prototypem, a "eksperymentalnym modelem" (stąd w nazwie literki EX). Takie "eksperymentalne modele" Rolls-Royce'a mają już bardzo długą tradycję. Pierwszy taki model powstał dokładnie 90 lat temu i został wówczas nazwany 1EX. Już pod rządami BMW Rolls-Royce wypuścił dwa takie auta, stworzone przez tę samą grupę projektantów. W 2004 r. na wystawie w Genewie 100EX (z okazji 100-lecia firmy) oraz w 2006 r. 101EX. A ponieważ w krótkim czasie z modelu 100EX ewoluował Phantom Drophead Coupe, i to w prawie niezmienionym kształcie, można przypuszczać, iż planowany na 2010 roku mały Rolls-Royce będzie podobny do prezentowanego w Genewie konceptu 200EX.

Wprawdzie w stylistyce nowego RR znajdziemy wiele cech identyfikujących go jednoznacznie jako przedstawiciela tej luksusowej marki (długa maska, masywny grill, krótki przedni zwis, elegancki tył), to jednak nie zabrakło i kilku bardziej indywidualnych elementów. Auto wydaje się być przede wszystkim nieco bardziej dynamiczne z wyglądu od większości swoich starszych kuzynów, a to sprawą agresywnych reflektorów ze światłami LED czy lekko opadającej linii dachu.

Cechą wyróżniającą ten model są również otwierane do tyłu tylne boczne drzwi. Kąt ich otwarcia wynoszący aż 83 stopnie znacznie ułatwia wejście do środka. A wewnątrz, mimo stosunkowo niewielkich jak Rolls-Royce'a wymiarów zewnętrznych (5,4 m długości, 1,95 m szerokości, 1,55 m wysokości, 3,30 m rozstawu osi), miejsca pod dostatkiem. Z pewnością w tym przypadku przydomek "baby", jakim już został ochrzczony nowy Rolls-Royce, nie będzie odznaczał jakiegoś dyskomfortu podróżowania na tylnej kanapie.

Władze koncernu nie zdradzają jak na razie większej dawki szczegółów technicznych. Oficjalnie wiadomo jedynie, że pod maskę trafi potężny 12-cylindrowy silnik, najprawdopodobniej o pojemności 6 litrów. Moc? Z pewnością ok. 500 KM, jednak dokładne dane poznamy w Genewie, a być może dopiero we wrześniu na wystawie we Frankfurcie, kiedy to będzie można podziwiać już wersję produkcyjną małego RR.

Tematy w artykule: Rolls-Royce

Podobne wiadomości:

Rolls-Royce Cullinan - SUV z Goodwood

Rolls-Royce Cullinan - SUV z Goodwood

Samochody luksusowe 2016-12-02

Rolls-Royce przedstawia pojazd z XXII w

Rolls-Royce przedstawia pojazd z XXII w

Samochody luksusowe 2016-06-17

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport