mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Bardziej Włoch czy Holender?

Bardziej Włoch czy Holender?

W poszukiwaniu unikalności. Tak zwięźle można nazwać współpracę holenderskiego producenta sportowych samochodów Spyker z włoskim studio designerskim Zagato. Owocem pracy jest model C12 Zagato, który aktualnie prezentowany jest na salonie samochodowym w Genewie.

Bardziej Włoch czy Holender?
Wszystkie 24 sztuki zostaną wyposażone w sześciolitrową jednostkę V12 o mocy 500 KM. 1480 kilogramów masy własnej, 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego i szybki Holender z miejsca do 100 km/h przyspiesza w 3,8 s. Prędkość maksymalna równie imponująca. 310 km/h.

Optycznie C12 Zagato ma wiele wspólnego z bolidem Formuły 1 – F8-VII. Przód zdominowany przez nisko osadzone skrzydło. Tył z kolei przez ogromne kanały wydobywające z wnętrza Spykera gorące powietrze. Po bokach kolejne elementy nawiązujące do wyścigowych samochodów. Wloty powietrza do chłodzenia hamulców i kokpitu. Na dachu zaś umieszczony został wlot powietrza do chłodzenia komory silnika.

Mimo że producent przewidział produkcję zaledwie 24 egzemplarzy tego modelu oznacza, że auto dedykowane jest tylko dla wyszukanej klienteli. Potwierdza to cena. Za Spykera C12 Zagato trzeba wydać minimum 495 000 euro.

Zobacz serwis specjalny Genewa 2007 w mojeauto.pl

Czytaj także:

Spyker SUV: Mocny Holender 2006-03-03
Tematy w artykule: Spyker Spyker C12

Podobne wiadomości:

Spyker C8 Preliator - światełko w tunelu

Spyker C8 Preliator - światełko w tunelu

Samochody luksusowe 2016-03-02

Czy Spyker zmartwychwstanie?

Czy Spyker zmartwychwstanie?

Aktualności 2015-01-30

Komentuj:

~Michałek-8 2007-04-11

A ja jak zarobię takie duże pieniążki to sobie kupię taką wyścigówkę. Jeden egzemplarz rezerwuję dla siebie.

~szymek 2007-03-06

a te 495000 euro za auto ktorego nigdy nie ujrzysz na oczy bo powstana tylko 24 sztuki... chyba warto...

~bugatti26 2007-03-06

I przedewszystkim nowych modeli

~bugatti26 2007-03-06

I za co te 495000 euro? za samochod ktory co najwyżej może konkurować z Porshe 911 turbo?. Ma w prawdzie V12 ale 500KM i 610Nm to żadna rewelacja.Owszem szanuję tą markę ale przydalo by się tu dużo więcej polotu i dużo mocniejszych silników i wprowadzenia silnikow diesla hybrydy i V10.A co do Zagato to gratuluję pomyslu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport