mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Bentley Continental GT w nowym wydaniu

Bentley Continental GT w nowym wydaniu

Połączenie luksusu, sportowych osiągów i komfortu na najwyższym poziomie – tak pokrótce można scharakteryzować Bentleya Continentala GT. Oto najnowsze wcielenie brytyjskiej maszyny.

Bentley Continental GT w nowym wydaniu

Nowa generacja Bentleya Continental czerpie garściami z najlepszych doświadczeń grupy Volkswagen. W nowym modelu znajdziemy elementy z Porsche Panamera, a także Bentleya Bentayga. Wygląd samochodu przypomina trochę koncepcyjny model EXP 10 Speed 6 zaprezentowany kilka miesięcy temu.

Nowy model nieznacznie urósł w porównaniu z poprzednikiem. Ma teraz 4,8 m długości, 1,4 m wysokości oraz 2 m szerokości. Dzięki temu jest dłuższy i szerszy od dotychczasowej wersji. Gdy dołożymy do tego rozstaw osi zwiększony o 11 cm (w sumie 2856 mm), to mamy pewność, że pasażerowie będą podróżować w najlepszych warunkach.

Inżynierowie zadbali, żeby stosunek rozkładu masy był bliski idealnego – w przypadku luksusowego GT wynosi 55:45 (przód:tył). To zasługa nowoczesnych materiałów, które zmniejszają masę i zwiększają sztywność nadwozia. Wersja W12 waży teraz 2250 kg, a poprzedni model był o 70 kg cięższy. Do budowy modelu wykorzystano płytę podłogową MSB, ale Bentley podkreśla, że 82 proc. tej konstrukcji zmodyfikowano na potrzeby Continentala. Konstrukcja samochodu w większości wykorzystuje aluminium.

Nowy Continental GT ma całkowicie przeprojektowane zawieszenie, składające się z podwójnych wahaczy z przodu i systemu multi-link z tyłu. Kierowca ma do wyboru jeden z trybów jazdy w ramach systemu Bentley Dynamic Ride. Dzięki temu pneumatyczne zawieszenie pracuje i reaguje dużo szybciej na zmianę warunków na drodze. Trójkomorowy system sprężania powietrza pozwala wykorzystywać nawet 60 proc. więcej objętości powietrza.

Napęd trafia na cztery koła, ale nie jest realizowany w sposób stały. Elektronika cały czas żongluje momentem obrotowym pomiędzy przednią a tylną osią. Standardowo większość mocy trafia na tylne koła, ale w mgnieniu oka przednia oś również angażuje się do pracy. Efekt podsterowności jest minimalizowany przez system przyhamowujący wewnętrzne koło w zakręcie. Podobne rozwiązanie można było znaleźć w Continentalu Supersports.



Pod maską są do wybory dwa silniki: V8 lub W12. Topowa jednostka o pojemności sześciu litrów jest wspomagana przez dwie turbosprężarki. To najbardziej efektywny silnik na świecie składający się z dwunastu cylindrów. Jednostka oferuje 630 KM maksymalnej mocy i jest połączona z dwusprzęgłową przekładnią 8-biegową. Podczas jazdy z niskim obciążaniem połowa cylindrów jest odłączana w ramach systemu „cylinder on demand”. Najmocniejsza odmiana Continentala GT rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy. Prędkość maksymalna to 330 km/h.

Druga wersja napędowa to silnik 4.0 V8 znany z Audi RS6. W sprzedaży pojawi się jeszcze wersja hybrydowa wykorzystująca ten sam układ napędowy co Porsche Panamera 4 E-Hybrid.

Klienci będą mogli wybierać spośród 17 lakierów nadwozia, 15 kombinacji kolorystycznych tapicerki oraz kilku rodzajów felg. Samochód trafi do sprzedaży pod koniec roku, a oficjalny debiut będzie miał na salonie samochodowym we Frankfurcie.


Podobne wiadomości:

Bentley Continental GT - 333 km/h w luksusie...

auto motor i sport 2017-09-14

Luksusowe coupe brytyjskiej marki Bentley doczekało się kolejnej generacji. Nowemu modelowi przyjrzeliśmy się na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Nowa Dacia Duster debiutuje na targach IAA

Nowa Dacia Duster debiutuje na targach IAA

Premiery 2017-09-14

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nie masz dowodu i polisy OC? Nie dostaniesz mandatu
Nie masz dowodu i polisy OC? Nie dostaniesz mandatu
Już niedługo nie będziemy musieli wozić ze sobą dowodu rejestracyjnego i poświadczenia polisy OC. Po wielu zapowiedziach i obietnicach posłowie w końcu przegłosowali zmiany w prawie.