mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Caparo T1: Ekonomiczny Sprinter

Caparo T1: Ekonomiczny Sprinter

Brytyjski producent, firma Caparo na wystawie super-sportowych samochodów w Monaco (5-8.05) zaprezentuje swój najnowszy prototyp o nazwie T1. Co ciekawe mimo mocnego silnika auto na 800 kilometrów spali nie więcej niż 70 litrów benzyny.

Caparo T1: Ekonomiczny Sprinter

Caparo T1 również zaskakuje masą. Samochód waży zaledwie 500 kilogramów, bowiem większa część elementów została wykonany z podobnych komponentów jakie można spotkać w samolotach. Za konstrukcję koncepcyjnego modelu odpowiedzialni się dwaj byli inżynierowie McLarena – Ben Scott-Geddes i Graham Halstead.

Wyposażone w ośmiocylindrowy motor Caparo T1 ma moc blisko 500 KM. Samochód ma także znakomite osiągi. W teście sprinterskim rozpędzenie się od 0 do 100 km/h i z powrotem z wyhamowaniem do 0 T1 radzi sobie w niecałe 10 sekund.

W przypadku prototypu cena jest nieznana, jednak nie wykluczone, że Caparo T1 wejdzie do seryjnej produkcji. Czy odniesie sukces? Kto wie. Niewątpliwie auto jest już samo w sobie ciekawe bowiem pokazuje, że wysokie osiągi mogą być także uzyskiwane przy najmniejszych wynikach spalania.

Czytaj także:

Bebi Quercianella: Sportowe Baby 2006-03-28

Freestream T1: Cywilna Formuła 1 2006-02-08

Ecologiczny ścigacz Volkswagena 2005-10-20

Tematy w artykule: Caparo T1

Podobne wiadomości:

Najszybszy radiowóz świata!

Najszybszy radiowóz świata!

Aktualności 2007-11-05

Caparo zadebiutuje w Goodwood

Caparo zadebiutuje w Goodwood

Samochody luksusowe 2006-06-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?