mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Car zmartwychwstał!

Car zmartwychwstał!

Podczas tegorocznego Concorso d` Eleganza Villa d`Este został zaprezentowany samochód stworzony przez ożywioną po kilkudziesięciu latach rosyjską markę Russo-Bałt. Jej koncepcyjne studium zostało nazwane Impression.

Car zmartwychwstał!

W swoje setne urodziny marka próbuje powrócić na rynek ze swoim kontrowersyjnym projektem. Zanim zaprzestano produkcji samochodów tej marki to przed nastaniem rewolucji październikowej samochodami spod tego znaku jeżdżono na dworze carskim. Produkcja tych aut rozpoczęła się w 1908 roku w Moskwie, gdzie rocznie montowano 100 do 140 egzemplarzy samochodów. Niestety wybuch wspomnianych zamieszek w 1917 roku zmusił markę do przerwania produkcji na dziesiątki lat. Jednym z ich najbardziej udanych samochodów był Russo-Bałt C24-50, który uczestniczył sukcesywnie w rajdach Monte Carlo.

Prace nad nowym konceptem ruszyły w 2003 roku przy współpracy z niemiecką firmą Gerg Group. Wymiary tego luksusowego coupe (5,18 m długości, 1,84 m szerokości oraz 1,43 m wysokości) i rozstaw osi 3,15 m naprawdę robią wrażenie. Pod jego maską ukryto podwójnie doładowany dwunastocylindrowy silnik o pojemności 6,0 l, którego moc szacowana jest na 555 koni mechanicznych. Z silnikiem tym połączono sześciostopniową skrzynię biegów, pozwalającą na płynne rozdysponowanie tak olbrzymiej mocy. Swymi okrągłymi kształtami nawiązuje on do pierwszych modeli tworzonych przez tą markę w ubiegłym stuleciu. W jego wnętrzu zmieszczą się spokojnie cztery osoby, które z każdej strony otoczone będą luksusowymi materiałami. Elementy kokpitu i deski rozdzielczej zostały wzbogacone egzotycznym afrykańskim drewnem doskonale komponującym się z obiciem tapicerki z białej skóry i chromowanymi detalami.

Tył samochodu jest tak samo intrygujący jak jego sylwetka. Po bokach zamontowane zostały wąskie reflektory wykonane w technologii LED. Pomiędzy nimi znajduje się potężna klapa bagażnika, w która wmontowano tylnią szybę w kształcie trójkąta. Sportowy charakter modelu ma podkreślać centralnie umieszczony wydech.

Firma zamierza wyprodukować tylko 15 sztuk tego niezwykłego samochodu, zaczynając już tej wiosny. Rocznie składanych będzie od dwóch do trzech egzemplarzy tego pojazdu. Cena za tak sporą dawkę luksusu i kontrowersji wyniesie najprawdopodobniej około 1,8 miliona dolarów.

Czytaj także:

"14-letni plan AvtoVAZ" (2006-02-08)

"Wołga jednak w produkcji" (2006-04-11)

Tematy w artykule: Russo-Bałt Impression

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport