mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Caterham w Polsce

Caterham w Polsce

Już niedługo zobaczymy na naszych drogach superszybkie i lekkie samochody brytyjskiej marki Caterham, które są wzorowane na Lotusie Seven. Mimo nienajlepszych czasów dla producentów samochodów firma Caterham postanowiła otworzyć polski oddział.

Caterham w Polsce

Po tym jak Lotus zaprzestał produkcji firma Caterham Cars, która początkowo była jednym z dilerów aut marki Lotus, postanowiła wykupić prawa do produkcji modelu Seven. I w ten oto sposób w ręce firmy Caterham przeszła superlekka, dwuosobowa wyścigówka. Po kilkudziesięciu latach sukcesywnego bytu na europejskich rynkach firma postanowiła zawitać również do Polski. Na początek powołano spółkę Caterham Polska Sp. z o.o., której siedziba mieści się na ulicy Stawki 3a w Warszawie. Będzie to 21 oddział firmy na świecie.

W rozmowie z mojeauto.pl, Marcin Dąbrowski, wiceprezes Caterham Polska zdradził jak na początek będzie wyglądać baza salonowa: "Na początek planujemy otwarcie jednego punktu sprzedaży i serwisu w Warszawie, w miarę rozwoju sprzedaży temat rozbudowy sieci pozostaje otwarty. Jednak szczerze wątpię, aby nastąpiło to w drugim lub nawet trzecim sezonie sprzedażowym." Nie jest jeszcze znana lokalizacja salonu, ale zostanie ona podana jak tylko pierwsze samochody pojawią się w Polsce.

Caterham produkuje obecnie swoje modele w pięciu wersjach, różniących się silnikami i dostosowaniem do jazdy na torze. Podstawowy model Classic waży jedynie 525 kg, a jego silnik o pojemności 1,4 litra jest w stanie osiągnąć moc 105 koni mechanicznych. Dzięki temu superlekkie auto rozpędza się do setki w 6,5 sekundy. Model Roadsport posiada większy silnik pochodzący od Forda o pojemności 1,6 litra. W zależności od opcji dysponuje on mocą 125 lub 150 koni mechanicznych. Jeszcze mocniejsza wersja Superlight przeznaczona jest już raczej na tor. Wyposażono ją w silnik Duratec Forda. W zależności od wersji moc silnika jest dostępna od 175 do 263 koni mechanicznych. W najmocniejszej konfiguracji auto przyspiesza do setki zaledwie w 2,88 sekundy. Mała masa oraz stosunek masy do mocy robią z niego poważny samochód wyczynowy. Jest jeszcze wersja CSR napędzana 2,3 litrowym silnikiem od Coswortha.



Wiemy już mniej więcej jakie modele pojawią się w pierwszym polskim salonie Caterhama. "Ze względu na proces homologacyjny nie mogę potwierdzić pełnej listy modeli. Będziemy na bieżąco informować o postępie prac, ale na pewno pojawią się w ofercie modele RoadSport, SuperLight i CSR. Niestety cała gama samochodów oferowanych w Wielkiej Brytanii nie będzie dostępna w Polsce. Bardzo żałujemy, ale np. model Classic nie uzyskał homologacji i nie będzie sprzedawany w Polsce." - powiedział Marcin Dąbrowski z Caterham Polska.

Według informacji jakie udało nam się zdobyć cena podstawowego modelu będzie oscylować wokół stu tysięcy złotych. Natomiast najdroższy model będzie kosztować ponad 200 tysięcy złotych. Niestety mocniejsze wersje z racji pojemności przekraczającej 2.000cm3 będą obciążone wyższą akcyzą.

Rynek miłośników egzotycznych aut rośnie w Polsce z roku na rok. Firma Caterham zamierza przyciągnąć do siebie nie tyle samych pasjonatów motoryzacji, co miłośników samochodów sportowych, którzy za relatywnie nieduże pieniądze chcą mieć wyczynowy samochód. Oferta będzie skierowana także do użytkowników jednośladów, którzy chcieliby spróbować jak jeździ samochód, który ma osiągi porównywalne z motocyklami.


Podobne wiadomości:

Crossover Lotusa lepszy niż Macan

Crossover Lotusa lepszy niż Macan

Aktualności 2015-07-02

Lotus 3-Eleven pojawi się w Goodwood

Lotus 3-Eleven pojawi się w Goodwood

Aktualności 2015-06-10

Komentuj:

~wld 2009-05-21

ja bym wlozyl cos z szescioma cylindarmi. mercedesa lub bmw, oczywiscie rzedowke.

aaa 2009-05-16

No nie dobrze, że nie będzie podstawowej wersji! To było by najtańsze auto na tor, pewnie cena oscylowała by w okolicy 80000zł :( Naprawdę szkoda. Ciekawy jestem czy można by kupić bez silnika? Wsadził bym tam K20A z CTR z kompresorem Eaton albo coś z F20C. Ciekawe jak by się sprawdziło (i jak ze skrzynią, czy dało by się coś zaadoptować na tylny napęd).

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport