mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Ceny Porsche 918 Spyder Hybrid

Ceny Porsche 918 Spyder Hybrid

Choć produkcja ruszy dopiero za dwa lata, Porsche już ogłosiło ceny dla swojego hybrydowego supersamochodu 918 Spyder Hybrid. Co więcej, rozpoczęto też przyjmowanie zamówień na to auto.

Ceny Porsche 918 Spyder Hybrid
W Europie 918 Spyder Hybrid ma kosztować minimalnie 645 tysięcy euro (ok. 2.608.000 zł), natomiast w USA 598 tysięcy euro (ok. 2.418.000 zł). Ceny różnią się w poszczególnych krajach w zależności od stawek VAT i innych wewnętrznych opłat. Dodatkowo ci, którzu zamówią 918 Spyder Hybrid, otrzymają także możliwość zakupu specjalnej wersji Porsche 911 Turbo S.

Produkcja 918 będzie miała miejsce w fabryce Porsche w Zuffenhausen, a rozpocznie się 18 września 2013 roku, natomiast pierwsze dostawy zostaną przeprowadzone w listopadzie 2013 roku. Porsche planuje ograniczyć ilość wyprodukowanych samochodów do maksymalnie 918 sztuk.

Samochód jest niemal identyczny z konceptem, który został zaprezentowany na targach genewskich w ubiegłym roku. Jednymi ze zmian są zastąpienie automatycznego, manualnym dachem, którego panele można zdjąć w całości i schować do przedziału bagażowego z przodu nadwozia oraz rezygnacja z bocznych rur wydechowych.

Ponad czterolitrowy silnk V8 ma moc 500 koni mechanicznych, natomiast dwa motory elektryczne łącznie dostarczają 218 koni, czyli łącznie mamy do dyspozycji imponujące 718 kucy. Moc przenoszona jest na tył za pomocą siedmiobiegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów. Elektryczne silniki zasilane są energią pochodącą z baterii, którą ładuje się z normalnego domowego gniazdka. Maksymalny zasięg na samym prądzie wynosi jakieś 25 kilometrów, jednak pamiętajmy, że wtedy do dyspozycji mamy tylko 218 koni. Czas ładowania ma się różnić w zależności od poszczególnych sieci energetycznych w różnych krajach - w Niemczech to około trzy godziny.

Wg Porsche, 918 Spyder Hybrid będzie spalał średnio 3 litry paliwa na 100 kilometrów, a emitował około 70 g/km CO2. Od sera do setki dojedziemy w 3,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi tutaj 320 km/h. Firma twierdzi, że samochód będzie w stanie przejechać całe okrążenie na torze Nurburgring w czasie niższym niż siedem i pół minuty. Przypomijmy, że czas Carrery GT wynosił 7,32 minuty.

Podobne wiadomości:

Audi Q5 - znamy cenę

Audi Q5 - znamy cenę

Aktualności 2016-12-08

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Komentuj:

~adm 2011-03-21

"samochód będzie w stanie przejechać całe okrążenie na torze Nurburgring w czasie niższym niż siedem i pół sekundy" jezuś to musiałby to robić na podświetlnej-10, prawda turok?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport