mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Czysty luksus Lexusa

Czysty luksus Lexusa

Zapowiadany Lexus RX400h ma swoją premierę. To pierwszy samochód z tej półki, który oferuje nie tylko ponad-standardowy komfort i jakość, ale również ultra-nowoczesną technologię.

Czysty luksus Lexusa

Celem narzuconym przy realizacji projektu tego auta hybrydowego było osiągnięcie niskiego, niespotykanego w tej klasie, poziomu emitowanych zanieczyszczeń w połączeniu z wysoką wydajnością i dobrymi osiągami - dotychczas zastrzeżonymi dla dużych benzynowców.

RX400h posiada całkowicie nowy system hybrydowy, zaprojektowany specjalnie dla tego modelu. Bazuje on na Hybrid System Drive, który wykorzystany był w prototypowej odmianie odnoszącego sukcesy rynkowe modelu RX300. Nowy system łączy w sobie 3,3-litrowy, widlasty, sześciocylindrowy  silnik benzynowy o mocy 208 KM z dwoma elektrycznymi motorami. Pierwszy z nich jest zamontowany na przedniej osi i dysponuje mocą 165KM, drugi zaś jest ulokowany na tylniej osi i posiada moc 66 KM.

Maksymalna sumaryczna moc takiego systemu to 269 KM. Pozwoli to 2-tonowemu (!) autu na osiągnięcie niemal 200km/h oraz osiągnięcie setki w nieco ponad 7,5 sekundy. Jak na dużą terenówkę są to świetne parametry. Tym bardziej, że wraz ze stałym, elektronicznie starowanym systemem 4x4 - E-Four - auto ma zadowalać się średnio 8 litrami benzyny na 100km.

Wszystko to dzięki inteligentnemu systemowi rozdziału pracy trzech jednostek napędowych - podobnemu do tego w jeszcze bardziej popularnym (ale nie popularnie tanim) modelu Prius. Cały czas komputer zarządza, tak by utrzymać maksymalna efektywność energii: moc pochodzi z tradycyjnego silnika (przyspieszanie) lub z elektrycznych (równa jazda i postój), w trakcie hamowania jest ona odzyskiwana i przekazywana do regenerowanych baterii.

Oczywiście bezpieczeństwo dla środowiska naturalnego to nie koniec specjałów Lexusa. W RX400h znajdzie się całe mnóstwo urządzeń zabezpieczających pasażerów. Będzie to między innymi VDIM - zintegrowany system kontroli dynamiki, który zarządza ABS, EBD, TRC (kontrola trakcji) i VSC (kontrola stabilności).

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport