mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Dopełnienie całości - BMW Serii 6 Cabrio

Dopełnienie całości - BMW Serii 6 Cabrio

Po opublikowaniu zdjęć nowego BMW Serii 6 Coupe, przyszedł czas na odkrytą wersję GT bawarskiej marki.

Dopełnienie całości - BMW Serii 6 Cabrio

Samochód napędzany będzie dwoma silnikami - V8 w wariancie 650i, rozwijający moc 407 koni mechanicznych i świetną rzędową szóstką z 320 końmi w odmianie 640i. Oba te silniki łączone będą z ośmiobiegową sportową automatyczną skrzynią biegów. Funkcja Start&Stop dostępna będzie tylko w słabszym wariancie.

Stylistyka nowego auta bardzo odbiega od poprzedniej, niezbyt udanej wersji - wymiary są podobne, jednak projektanci włożyli już nieco więcej pasji w kreowanie ogólnej wizji, która przeistoczyła się w niesamowicie ciekawy design. Bardzo długa maska, wysunięty do tyłu przedział pasażerski i długi rozstaw osi stanowią już od lat proporcje typowe dla kabrioletów BMW. Przednia twarz samochodu niesamowicie przypomina facjatę rekina - nawet BMW zwie to "shark nose", zatem to nie tylko nasze spostrzeżenie, ale najwyraźniej tak miało być. Całe nadwozie jest muskularne, z pięknymi, łagodnymi, a miejscami ostrymi przetłoczeniami. Mamy tu bardzo dużo najwyższej jakości chromu. Przednie reflektory biksenonowe korzystają dodatkowo z technologii LED, a światła przeciwmgielne są z nich w całości zbudowane.

Nowe kabrio BMW ma wnętrze oczywiście w układzie 2+2 wykończone w najwyższym możliwym standardzie. Przyłożono uwagę do każdego, nawet najmniejszego szczegółu każdego elementu wystroju wnętrza. Głównym punktem kabiny jest, legendarna już dla BMW, zorientowana na kierowcę deska rozdzielcza, która w najnowszych modelach zwieńczona jest na szczycie dużym ekranem systemu iDrive.

Bardzo dużą innowacją w multimediach samochodu jest wolnostojący, wspomniany już, kolorowy ekran systemu iDrive, który skupia wszystkie główne funkcje dostępne w aucie. Wyświetlacz nie jest już zabudowany pod daszkiem jak to do dziś bywa w innych autach BMW, ale stoi swobodnie w jakby stacji dokującej na szczycie deski rozdzielczej. Standardowy rozmiar 7 cali może zostać powiększony do 10.2 cali, gdy domówimy nawigację satelitarną. Cały ekran znajduje się w chromowanej cienkiej obudowie, co pozwala na dostrzeżenie tego co się na nim dzieje pasażerom nawet z tylnych siedzeń.

Dach, znowu klasycznie dla BMW, jest materiałowy, nie stalowy. Dach z poprzedniej Szóstki w wersji kabrio został wzięty "na warsztat" i na nowo zoptymalizowany w celu osiągnięcia jak najwyższego stopnia izolacji akustycznej i termalnej, aby auto było luksusowe i komfortowe w każdych możliwych warunkach przez cały rok.

Samochód okazuje się być większy niż poprzednik - jest nieco dłuższy, szerszy, jednak od niego troszkę niższy. Bagażnik ma pojemność 300 litrów przy otwartym dachu, a przy zamkniętym mamy do dyspozycji 50 litrów przestrzeni więcej.

Trochę więcej o napędzie. Najmocniejszy silnik to 4,4 litrowa jednostka V8, rozwijająca moc 407 koni mechanicznych między 5.500 a 6.400 obrotów na minutę, wraz z 600 niutonometrami momentu obrotowego, dostępnego od 1.750 do 4.500 obrotów. Jednostka jest doładowywana dwoma turbinami, co na pewno pomaga w osiąganiu setki już po 5 sekundach i prędkości maksymalnej, ograniczonej elektronicznie do 250 km/h. Średnie spalanie kolosa to 10.7 litra na sto kilometrów, a emisja Co2 do atmosfery stoi na poziomie 249 gram na kilometr.

 

Trzylitrowa rzędowa szóstka rozwija 320 koni mechanicznych i osiąga 450 niutonometrów momentu obrotowego w podobnych zakresach obrotów jak V8. Zapowiadane średnie spalanie ma wynieść 7.9 l/100km, przyspieszenie do setki 5,7 sekundy i taka sama prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona do 250 kilometrów na godzinę.

Ośmiobiegowa sportowa skrzynia biegów zapewnia idealny kompromis między komfortem zmiany przełożeń a sportowymi wrażeniami. Osiem biegów daje możliwość zmian w niskim zakresie obrotów, co pozwala zaoszczędzić na paliwie i obniżyć wartość emisji gazów do atmosfery. Jednak gdy wciśniemy pedał gazu do oporu, zmiana przełożeń następuje niesamowicie szybko, co skutkuje w tak krótkich czasach przyspieszenia do setki.

Samochód do sprzedaży ma zostać wprowadzony przed okresem letnim 2011 roku. Nie znamy jeszcze oficjalnych cen, lecz możemy się spodziewać, że będą one oscylowały gdzieś w okolicach obecnych.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

BMW Seria 6
BMW Seria 6
Cena podstawowa już od: 386 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

BMW M2 od Hamanna

BMW M2 od Hamanna

Samochody luksusowe 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport