mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Droga zabawka z Polski

Droga zabawka z Polski

W zagranicznych mediach znów głośno na temat kolejnego motoryzacyjnego projektu powstałego przy udziale Polaków. Po polskiej odpowiedzi na Lamborghini Reventon przyszedł czas na pojazd trójkołowy Marotti, który w pewnym stopniu jest konkurentem takich superszybkich wyczynowców jak KTM X-Bow czy Ariel Atom.

Droga zabawka z Polski

Jak rozszyfrowuje pomysłodawca nazwa Marotti oznacza mniej więcej tyle co Markus Rogalski Threewheeler Technology Incorporation. To właśnie Markus Rogalski, inżynier z Gorzowa Wielkopolskiego jest autorem projektu. Nietypowe połączenie motocykla i samochodu powstało w trzy lata.

Pierwsze wrażenie patrząc na Marotti to skojarzenie co najmniej z Batmobilem lub jakimś kosmicznym pojazdem. Futurystyczna karoseria ma długość trzech metrów i jest szeroka na 1,8m. Twórca zaprojektował ją sam, ale powstała już przy współpracy ze specjalistycznym zakładem. W środku zamontowano kierownicę, kubełkowy fotel i pięciopunktowe pasy. Nie przewidziano natomiast miejsca dla przedniej szyby czy dachu, zatem kierowca będzie chroniony za pomocą kasku.

Pod blaszaną pokrywą kryje się stalowa rama do której przymocowano wysokoobrotowy silnik V4 pochodzący z Hondy VFR750 RC36. Silnik o pojemności 750cm3 posiada moc 100 koni mechanicznych, a skala jego obrotomierza zatrzymuje się na 12 tys. obr./min. Podczas pracy na wysokich obrotach silnik wydaje z siebie bardzo rasowy dźwięk. Cała moc jest przekazywana za pomocą łańcucha i sekwencyjnej przełożeń (sześć plus elektryczny wsteczny) na tylne koło. W wersji przeznaczonej dla klientów samochód będzie wyposażony w silnik RC46.

Ważący zaledwie 440kg pojazd posiada jeden z lepszych stosunków masy do mocy. Na jeden koń mechaniczny przypadają 4,4kg masy trójkołowca. Sprint do setki trwa poniżej pięciu sekund i jest realizowany tylko za pomocą pierwszego biegu. Prędkość maksymalna nie została ustalona, ale można się spodziewać, że wynosi ponad 200 km/h.

Przednie zawieszenie wykorzystuje podwójne wahacze, tył natomiast to wahacz wleczony. Układ amortyzujący jest w pełni regulowany. Układ hamulcowy pochodzi ze Smarta i jest on pozbawiony wspomagania. Nadwozie osadzono na 17 calowych kołach o rozmiarze 255/45 (przód) oraz 275/45 (tył). Te parametry w połączeniu z bardzo niskim środkiem ciężkości oraz opływowej stylistyce zapewnią dużo frajdy podczas jazdy.

Na razie powstał tylko jeden prototypowy egzemplarz samochodu, ale jego producent ma bardzo śmiałe i ambitne plany. Właśnie trwają testy egzemplarza seryjnego i być może już niebawem będziemy mieli okazję zobaczyć to cudo na polskich drogach.  Cena samochodu została ustalona na 24.999 euro, zatem polski trójkołowiec będzie zabawką dla majętnych.


Podobne wiadomości:

Rekordowy rok Solaris

Rekordowy rok Solaris

Aktualności 2005-03-11

Nowa oferta Goodyeara

Nowa oferta Goodyeara

Rynek 2006-11-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport