mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Elektryczny sportowiec

Elektryczny sportowiec

Artega SE to niemiecka odpowiedź na Teslę Roadster.

Elektryczny sportowiec
Auto, które pojawiło się w Genewie w wersji przedprodukcyjnej, jest "zelektryfikowaną" wersją standardowej odmiany GT. Napęd stanowią dwa elektryczne motory, zamontowane na tylnej osi, których łączna moc wynosi 380 koni mechanicznych. Każdy z silników pracuje niezależnie od drugiego i napędza jedno koło.

Dzięki dodatkowym 80 koniom powyżej wartości w spalinowej wersji, elektryczne auto jest nieco lepsze od spalinowego w kwestii osiagów: do setki w 4,3 sekundy, czyli o połowę sekundy szybciej, a prdkość maksymalna to 250 km/h.

Całkowita waga baterii to 310 kilogramów, a całego auta 1400, czyli tylko 10% więcej niż wersji GT. Artega SE ma zasięg 300 kilometrów, jednak firma zastrzega, że w normalnych, nielaboratoryjnych warunkach maksymalnie przejedziemy jakieś 200. Baterie mogą być ładowane przez tradycyjne gniazdo elektryczne, bądź specjalne stacje ładujące, co jest najszybszą metodą - jedynie, albo raczej "jedynie", 90 minut.

Jeśli firma dostanie wystarczającą ilość zamówień, może produkować 500 sztuk SE rocznie, każda w cenie 150 tysięcy euro (ok. 600 tys. zł). Finalna produkcyjna wersja najprawdopodobniej pojawi się na Frankfurt Motor Show tej jesieni, a na rynek wejdzie w kwietniu 2012 roku.

Podobne wiadomości:

Francja - zakaz sprzedaży aut spalinowych do 2040 roku

Francja - zakaz sprzedaży aut spalinowych do...

Aktualności 2017-07-12

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Toyota pracuje nad autami elektrycznymi

Technika 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie
Subaru Impreza - premiera we Frankfurcie
Już jesienią na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie pojawi się nowa generacja Subaru Imprezy. Japoński producent uchylił właśnie rąbka tajemnicy na temat kolejnej odsłony kultowego modelu.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech