mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > FFR GTM: Tani Supercar

FFR GTM: Tani Supercar

Może mieć nawet 515 koni mechanicznych, ma fenomenalne przyspieszenie i prędkość maksymalną. Mowa o sportowym modelu Factory Five Racing GTM, który osiągami dorównuje amerykańskiej Corvette'cie, a kosztuje tyle co przeciętne auto z segmentu C.

FFR GTM: Tani Supercar

Jednak jeśli chodzi o model GTM to majstrowanie samemu przy tym aucie nie jest polecane. A to ze względu na zaawansowaną technikę pochodzącą z samochodów koncernu General Motors, takich jak chociażby Corvette C5. Firma FFR specjalnie dla tego „taniego, luksusowego i szybkiego sportowca” przygotowała specjalny szkielet ramy o rozstawie osi 2,57 m, na którą później nałożono karoserię wykonaną z włókna szklanego, skrywającą pod maską „agregat” V8 zapożyczony właśnie od wspomnianej Corvette’y.

Jak na amerykańskiego „supercara” przystało, FFR GTM napędzany jest na tylną oś, która pochodzi z Porsche 911 pobudzając tym samym do zabawy opony o rozmiarach 295/35 założone na 18”calowych felgach.

Sylwetka GTM to tak naprawdę mix designu wielu sportowych reprezentantów marek z górnej półki. Przód z ogromnym wlotem powietrza może przypominać modele Maserati, boki – model Saleena, zaś tył to elementy zaczerpnięte od Corvette’y i Forda GT40. Jeżeli natomiast, komuś nie wystarcza taka mieszkanka może dodatkowo zamówić sobie ogromny spojler. Poza spojlerem do poprawy przyczepności i aerodynamiki zamontowano również dyfuzor. Układ wydechowy znajduje się dość w nietypowym miejscu - komplet czterech rur umieszczony jest po obu stronach tablicy rejestracyjnej.

Zobacz galerię zdjęć modelu FFR GTM

Ile „kucyków” zmieści się pod maską, to tylko zależy od zasobności portfela kupującego GTM. Wartości kształtują się od seryjnych 350, do nawet 515 KM. Już przy standardowym motorze, ważący niewiele ponad 1000 kilogramów GTM przyspiesza od zera do „setki” w 3,6s. i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h.

Tak więc jeżeli ktoś całe życie marzył o ekskluzywnym, sportowym samochodzie, dodatkowo budowanym od podstaw ręcznie bez użycia wielkich maszyn zdecydowanie powinien zainwestować w model Factory Five Racing. A cena naprawdę powala tak jak osiągi GTM – jedynie 65 tys. PLN!

Czytaj także:

Wiesmann GT: Więcej mocy 2005-11-30

Komentuj:

~mietek kołowrotek 2007-02-25

250km/h?! byc moze dlateo ze ma krotkie przelozenia skrzyni biegów lub predkosc jest ograniczona elektronicznie.

~bugatti 2006-10-15

Rozumiem 515KMmocy i 3.6 do 100km/h ale dla czego tylko 250km/h? to bardzo malo jak na 515Km mocy .Moim zdaniem firma powinna się bardziej postarać dla tego 515KMi 3.6s i tylko symboliczne 250km/h uważam za badziew i ta skromna cena 65tyz zl.moja ocena za osiagi 1 za cenę 1 wyglad napewno nie powalajacy 1 moja ocena to 1 dla tego samochodu

~shimmer 2006-09-18

Co by kto nie mówił jest piękny, nie wiem czy jest cos piekkniejszego, a i cena jest oszałamiająca

~ja 2006-08-24

Ktos zapomniał napisać że trzeba dysponowac jeszcze Chevroletem Corvette oraz skrzynią od Porsche żeby zbudować ten samochód. Także o supercarze za 65 tys. zł mozna jedynie pomarzyc.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport