mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Historyczny moment dla Lexusa

Historyczny moment dla Lexusa

Lexus kończy pewien ważny etap w swojej historii. 14 grudnia, a więc w miniony piątek z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Lexus LFA. Tym samym zakończyła się produkcja supersportowego Lexusa ucinając spekulacje dotyczące innych wersji tego modelu.

Historyczny moment dla Lexusa
Biały Lexus LFA Nurburgring Package zamyka historię supersportowego rozdziału japońskiej marki. W piątek z taśmy produkcyjnej w fabryce Motomachi, w prefekturze Aichi zjechał ostatni egzemplarz LFA. Powstało jedynie 500 sztuk tego modelu. LFA po raz pierwszy został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych Tokio Motor Show w 2009 roku. Produkcja wystartowała w grudniu 2010 roku. Dziennie powstawał jeden egzemplarz auta, a nad pracami czuwał 170-osobowy zespół pracowników.

Lexus LFA to popis japońskiej inżynierii. Auto w pewnym stopniu zostało skonstruowane z wykorzystaniem komponentów z włókna węglowego. Pod maskę inżynierowie wsadzili benzynowy silnik V10 o pojemności 4.8 l. Jednostka dostarcza moc 560 KM oraz 480 Nm. Auto do setki przyspiesza w czasie 3.7 sekundy, a kierowca maksymalnie może rozpędzić auto do 325 km/h.

Lexus LFA nie powstałby, gdyby nie szef kierowców testowych Toyoty, człowiek, który od lat 60-tych pracował przy każdym ze sportowych aut, jakie powstawały później w fabrykach TMC. Człowiek ten odpowiedzialny był za dopracowanie całego auta na torach całego świata. Niestety Hiromu Naruse, bo o nim mowa, zginął podczas wypadku, który miał miejsce w czerwcu 2010. Naruse testując w okolicach toru Nurburgring Lexusa LFA Nurburgring Package zderzył się czołowo z BMW Serii 3, które prowadzone było również przez kierowcę testowego. Odszedł mistrz, teraz odchodzi jego największe dzieło.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Lexus LF-A Wszystko o Lexus
Tematy w artykule: Lexus Lexus LF-A

Podobne wiadomości:

Lexusy z zawieszeniem AVS

Lexusy z zawieszeniem AVS

Technika 2016-12-06

Dwa nowe modele Lexusa będą wyposażone standardowo w nowoczesne zawieszenie AVS. Elektroniczny układ monitoruje i dostosowuje siłę tłumienia amortyzatorów w każdym z kół dostosowując je do stanu nawierzchni i preferencji kierowcy.

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Komentuj:

~sian 2012-12-17

silnik jest umieszczony za przednia osia pod przednia 'klapa'. Wstyd panie redaktorze... wstyd

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport