mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Jaguar C-X75: Być albo nie być

Jaguar C-X75: Być albo nie być

Gdy po raz pierwszy koncepcyjny Jaguar C-X75 pojawił się na targach motoryzacyjnych w Paryżu w 2010 roku wywołał wielkie poruszenie. Dziś okazuje się, że ten samochód może już nigdy nie poruszyć nikogo, gdyż jego produkcja seryjna została zagrożona.

Jaguar C-X75: Być albo nie być
Projekt Jaguar C-X75 znalazł się w takim punkcie, który zdecyduje o jego być albo nie być. "Ta część rozwoju jest absolutnie nieznana. Chcemy zbudować ten samochód, ale dopóki nie poznamy technologii niczego nie możemy być pewni", powiedział Dyrektor Globalny Jaguara, Adrian Hallmark.

Jaguar w momencie debiutu był wyposażony w napęd hybrydowy w skład, którego weszły gazowe turbiny mające zapewniać zasilanie czterem elektrycznym silnikom, które umieszczone były w kołach. W zeszłym roku w maju brytyjski producent poinformował, że C-X75 bęzie pierwszym Jaguarem, który będzie wyposażony w monocoque wykonany z włókna węglowego. Monocoque ma być stworzony przy współpracy z zespołem F1, Williamsem.

Na etapach dostosowywania auta do produkcji inżynierowie zamienili gazowe turbiny na turbodoładowany silnik 1.6, który dostarczać ma ponad 500 KM kręcąc się do "motocyklowych" 10 tys. obrotów na minutę. Jednostka spalinowa ma być wspomagana przez dwa silniki elektryczne.

Zastosowana technologia sprawdza się jak na razie na hamowni. O "być, albo nie być" tego auta zdecydują test drogowe w prototypowych modelach. Hallmark poinformował, że projekt wchodzi w decydująca fazę projektową. Przyszłość modelu C-X75 jest zagrożona, ale firma cały czas podkreśla, że chce stworzyć ten samochód. To ważny model dla Jaguara. Auto celować będzie w nadstępce Enzo oraz Porsche 918. Trafi do segmentu nowy hipersportowych aut hybrydowych, a tu jest wiele do ugrania.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Jaguar
Tematy w artykule: Jaguar Jaguar Concept

Podobne wiadomości:

Jaguar E-Pace - materiał na bestseller

Jaguar E-Pace - materiał na bestseller

Premiery 2017-07-14

Jaguar F-Pace najlepszy – WCOTY 2017

Jaguar F-Pace najlepszy – WCOTY 2017

Aktualności 2017-04-13

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech