mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Jaguar XJ po faceliftingu - zwinniejszy i lepiej wyposażony

Jaguar XJ po faceliftingu - zwinniejszy i lepiej wyposażony

Największa limuzyna brytyjskiej marki po 6 latach produkcji została zmodernizowana. Angielski "kociak" oferuje teraz wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu dla swoich pasażerów.

Jaguar XJ po faceliftingu - zwinniejszy i lepiej wyposażony
To już drugi lifting Jaguara XJ. Podobnie jak i przy pierwszym (2013 rok), niekonwencjonalna karoseria brytyjskiej limuzyny została poddana jedynie delikatnym poprawkom urody. Największa zmiana to w pełni LED-owe światła przednie i pakiet sportowych akcentów w zupełnie nowej wersji wyposażenia - R-Sport. Wyróżnia się ona m.in. 20-calowymi alufelgami, poczwórnymi końcówkami układu wydechowego i czarnymi wlotami powietrza. R-Sport wewnątrz kusi sportową kierownicą i siedzeniami. Poza tym to ten sam - stary, dobry - Jaguar XJ 4. generacji.

Dużo więcej zmian zauważymy na liście wyposażenia. Najważniejszy jest tutaj nowy system InControl Touch Pro - multimedia w dzisiejszym świecie to priorytet dla odbiorców drogich aut. Dlatego teraz XJ bez najmniejszego problemu komunikuje się z telefonami z systemem iOS oraz Android, może zamienić się w mobilny hot-spot Wi-Fi dla 8 urządzeń, a za 12-calowym ekranem dotykowym w desce rozdzielczej kryje się 4-rdzeniowy procesor zarządzający wszystkimi funkcjami. InControl Touch Pro ma zupełnie nowy moduł nawigacji satelitarnej, na tyle sprytny, że pozwala omijać korki i prowadzi nas do najbliższego wolnego miejsca parkingowego. Możliwe jest także sterowanie głosowe, a dzięki funkcji Dual View pasażer przedni może oglądać film podczas gdy kierowca korzysta ze wskazówek nawigacji.

Tylni pasażerowie także mają do dyspozycji swoje ekrany - o przekątnej 10,2 cala z wbudowanym dyskiem 100GB, portami USB, HDMI oraz MHL i możliwością oglądania telewizji cyfrowej. Równie istotnym elementem pakietu multimediów jest potężny system audio Meridian Digital Reference. Ma moc 1300W, a muzyka sączy się do salonowego wnętrza przez 26 głośników.

Dodatkowo XJ po modernizacji otrzymał cały zestaw elementów wyposażenia zwiększającego bezpieczeństwo. To m.in. aktywny tempomat, potrafiący samodzielnie hamować i ruszać w korku, eliminując ryzyko najechania na poprzedzający pojazd. Pojawił się także system All-Surface Progress Control, poprawiający trakcję XJ-a w skrajnie trudnych warunkach, np. podczas jazdy po śniegu oraz lodzie. Z kolei poprawiony układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem Electric Power-Assisted Steering ma według producenta zapewniać znakomite wyczucie auta, nawet przy ostrej jeździe w ciasnych zakrętach. XJ potrafi teraz także rozpoznawać znaki drogowe oraz półautomatycznie parkować - zarówno prostopadle, jak i równolegle.

Właściciel największej limuzyny Jaguara może teraz sprawdzać informacje o swoim aucie zdalnie, przy pomocy smartfona. Nie pamiętasz, czy zamknąłeś auto? Aplikacja w telefonie pozwoli to sprawdzić, a w razie potrzeby także zamknąć drzwi oraz okna. Umożliwia także zdalne odpalenie silnika oraz nagrzanie lub schłodzenie kabiny, zanim wrócimy do auta. Powrót do naszej limuzyny także będzie łatwiejszy, nawet na największym parkingu pod centrum handlowym - aplikacja w smartfonie pomoże nam w tym, wyświetlając pozycję auta na mapce. W przypadku kradzieży wozu, momentalnie się o tym dowiadujemy - również poprzez zainstalowane w telefonie oprogramowanie.

Pod maską topowego, brytyjskiego "kociaka" niewielkie zmiany - nadal klienci mogą wybierać między 2-litrowym silnikiem benzynowym (240KM), 3-litrowym "benzyniakiem" z kompresorem (340KM) oraz potężnym, 5-litrowym V8 w trzech wersjach mocy (470, 510 i 550KM). Jedyna zmiana dotyczy 3-litrowego turbodiesla, który teraz ma 300KM mocy maksymalnej i moment obrotowy na poziomie 700Nm. To wystarcza, by wielki Jaguar przyspieszał do pierwszej "setki" w 6,2 sekundy, jednocześnie potrafiąc spalić zaledwie 5,7 litra oleju napędowego na 100km jazdy w cyklu mieszanym. Nawet ekolodzy nie będą strajkować - XJ z dieslem emituje o 6% mniej dwutlenku węgla do atmosfery.

Dzięki faceliftingowi Jaguar XJ nadąża za technologicznymi standardami, narzuconymi przez zupełnie nowe modele marki - XE i XF. Angielska firma obiecuje, że jej topowe auto będzie najbardziej dynamicznym i wyróżniającym się autem w segmencie - a przecież konkurencyjne BMW Serii 7, czy Mercedes Klasy S też nie mają się czego wstydzić. Jeśli przekonały Was zmiany w Jaguarze XJ i chcecie wydać na niego swoją fortunę, to z wycieczką do salonu musicie poczekać do jesieni bieżącego roku. Do wyboru będziecie mieli pięć wersji wyposażenia: Luxury, Premium Luxury, R-Sport, Portfolio i Autobiography. Nie znamy jeszcze niestety cen, ale nie powinny za bardzo się różnić od dotychczasowych. Aktualnie najtańszy XJ w polskich salonach jest wyceniany na ponad 436 000zł.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jaguar XJ
Jaguar XJ
Cena podstawowa już od: 448 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Premiery 2016-11-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport