mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Kocur z napędem na cztery łapy

Kocur z napędem na cztery łapy

Jaguar do swojej gamy modelowej wprowadza napęd AWD dedykowany dla modelu F-Type. Brytyjski producent chwali się, że rozszerza swoją ofertę do 14 różnych wersji.

Kocur z napędem na cztery łapy

W salonach Jaguara będzie można teraz zamawiać F-Type'a w 14 różnych wersjach. W Ofercie znajdziemy modele  Coupe oraz Convertible z turbodoładowanymi silnikami V6 i napędem na koła tylne. Do tego wersje ze skrzynią manualną lub 8-bnegową automatyczną. Na szczycie tej listy są wersje z silnikiem V8 o mocy 550 KM oraz wrsje z napędem przekazywanym na wszystkie koła.

Napęd AWD w F-Type'ie bazuje na rozwiązaniach zaczerpniętych z modeli XF i XJ. Różnica to przede wszystkim nacisk położony w sportowym coupe na osiągi i dynamikę, nie ważne w jakich warunkach, natomiast w XF i XJ ważniejsza była maksymalna przyczepność. Napęd na cztery koła dostaniemy w połączeni z 380-konnym silnikiem V6 w F-Type S (Coupe i Convertible) oraz z 550-konnym V8 w F-Type R. Również w obu wersjach nadwoziowych. Wszystkie te modele wyposażone są w skrzynię 8-biegową Quickshift.


System AWD współpracuje z technologią Intelligent Driveline Dynamics Jaguara. Układ sterujący IDD zarządza współpracą napędu na cztery koła, aktywnym, elektronicznym mechanizmem różnicowym tylnej osi (EAD) lub mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu stosowanym w modelach V6 S, systemem TVbB oraz układu dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy (DSC).

Sterownik mierzy odchylenie nadwozia od kierunku jazdy, ustawienie koła kierownicy, prędkość obrotową kół oraz przeciążenia poprzeczne i wzdłużne. Komputer sterujący IDD cały czas monitoruje te parametry. Dzięki  temu system czuwa nad optymalnym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osią przednią, a tylną. W zakręcie układ TVbB przyhamowuje koło znajdujące się po wewnętrznej stronie łuku tak by zmniejszyć podsterowność. System IDD pozwala kierowcy na wybór trzech trybów - normalnego, dynamiczne oraz deszcz/śnieg/lód.

Inżynierowie na nowo skalibrowali oprogramowanie oraz zwiększyli o 10% sztywność sprężyn. Zastosowano sprężyny progresywne oraz sztywniejsze tuleje przednich wahaczy. Po dostosowaniu konstrukcji do napędu AWD obciążenie przedniej osi wzrosło tylko o 1,2 %.

Wersje AWD poznamy po głębszym przetłoczeniu na masce oraz wlotach powietrza z boku auta, które przesunięte zostały bardzie  do przodu. Są one teraz również większe dla poprawienia chłodzenia mechanizmów AWD. W wersji V6 S zamontowano nowe ,19-calowe felgi Volution.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jaguar XF
Jaguar XF
Cena podstawowa już od: 189 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.
Jaguar XJ
Jaguar XJ
Cena podstawowa już od: 419 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Jaguar F-Type
Jaguar F-Type
Cena podstawowa już od: 265 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Jaguar E-Pace - materiał na bestseller

Jaguar E-Pace - materiał na bestseller

Premiery 2017-07-14

Volvo świętuje 20 urodziny napędu 4x4

Volvo świętuje 20 urodziny napędu 4x4

Aktualności 2017-01-26

Komentuj:

marko1 2014-11-22

Dla mnie też bomba.

~Mat 2014-11-22

Zawsze jestem pełen podziwu, dla inwencji kogoś, kto robi, aż trzy błędy w jednym słowie! (roszrzeża) Dla mnie bomba! :D

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.