mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Kocur z napędem na cztery łapy

Kocur z napędem na cztery łapy

Jaguar do swojej gamy modelowej wprowadza napęd AWD dedykowany dla modelu F-Type. Brytyjski producent chwali się, że rozszerza swoją ofertę do 14 różnych wersji.

Kocur z napędem na cztery łapy

W salonach Jaguara będzie można teraz zamawiać F-Type'a w 14 różnych wersjach. W Ofercie znajdziemy modele  Coupe oraz Convertible z turbodoładowanymi silnikami V6 i napędem na koła tylne. Do tego wersje ze skrzynią manualną lub 8-bnegową automatyczną. Na szczycie tej listy są wersje z silnikiem V8 o mocy 550 KM oraz wrsje z napędem przekazywanym na wszystkie koła.

Napęd AWD w F-Type'ie bazuje na rozwiązaniach zaczerpniętych z modeli XF i XJ. Różnica to przede wszystkim nacisk położony w sportowym coupe na osiągi i dynamikę, nie ważne w jakich warunkach, natomiast w XF i XJ ważniejsza była maksymalna przyczepność. Napęd na cztery koła dostaniemy w połączeni z 380-konnym silnikiem V6 w F-Type S (Coupe i Convertible) oraz z 550-konnym V8 w F-Type R. Również w obu wersjach nadwoziowych. Wszystkie te modele wyposażone są w skrzynię 8-biegową Quickshift.


System AWD współpracuje z technologią Intelligent Driveline Dynamics Jaguara. Układ sterujący IDD zarządza współpracą napędu na cztery koła, aktywnym, elektronicznym mechanizmem różnicowym tylnej osi (EAD) lub mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu stosowanym w modelach V6 S, systemem TVbB oraz układu dynamicznej kontroli stabilności toru jazdy (DSC).

Sterownik mierzy odchylenie nadwozia od kierunku jazdy, ustawienie koła kierownicy, prędkość obrotową kół oraz przeciążenia poprzeczne i wzdłużne. Komputer sterujący IDD cały czas monitoruje te parametry. Dzięki  temu system czuwa nad optymalnym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy osią przednią, a tylną. W zakręcie układ TVbB przyhamowuje koło znajdujące się po wewnętrznej stronie łuku tak by zmniejszyć podsterowność. System IDD pozwala kierowcy na wybór trzech trybów - normalnego, dynamiczne oraz deszcz/śnieg/lód.

Inżynierowie na nowo skalibrowali oprogramowanie oraz zwiększyli o 10% sztywność sprężyn. Zastosowano sprężyny progresywne oraz sztywniejsze tuleje przednich wahaczy. Po dostosowaniu konstrukcji do napędu AWD obciążenie przedniej osi wzrosło tylko o 1,2 %.

Wersje AWD poznamy po głębszym przetłoczeniu na masce oraz wlotach powietrza z boku auta, które przesunięte zostały bardzie  do przodu. Są one teraz również większe dla poprawienia chłodzenia mechanizmów AWD. W wersji V6 S zamontowano nowe ,19-calowe felgi Volution.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Jaguar XF
Jaguar XF
Cena podstawowa już od: 199 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Jaguar XJ
Jaguar XJ
Cena podstawowa już od: 448 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.
Jaguar F-Type
Jaguar F-Type
Cena podstawowa już od: 370 200 PLN brutto
Dostępne nadwozia: cabrio-2dr. coupe-2dr.

Podobne wiadomości:

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Jaguar XKSS - wskrzesili legendę

Samochody luksusowe 2016-11-18

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Jaguar I-Pace Concept - elektryczny kocur

Premiery 2016-11-15

Komentuj:

marko1 2014-11-22

Dla mnie też bomba.

~Mat 2014-11-22

Zawsze jestem pełen podziwu, dla inwencji kogoś, kto robi, aż trzy błędy w jednym słowie! (roszrzeża) Dla mnie bomba! :D

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport