mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > LaFerrari: Bella następca Enzo

LaFerrari: Bella następca Enzo

Włosi po raz kolejny pokazali, jak daleko wyprzedzają resztę motoryzacyjnego świata. W Genewie, tuż przed godziną 12.00, Ferrari zaprezentowało swój najnowszy model, który jest następcą kultowego Enzo. Jedyne do czego można się przyczepić to nazwa - LaFerrari.

LaFerrari: Bella następca Enzo
Włosi swój najnowszy model nazwali LaFerrari. Brzmi to komicznie. Wyobraźcie sobie, że jesteście już szczęśliwcem, który posiada taki samochód. Zostajecie postawieni pewnego dnia w sytuacji, w której Wasz znajomy, z jakiegoś niezrozumiałego powodu zadaje pytanie 'co to za samochód?". Wy będziecie musieli poważnie i z dumą odpowiedzieć: "Jak to, to ty nie wiesz? Jeżdżę Ferrari LaFerrari!". Mina człowieka, który to usłyszy będzie jednym z tych widoków, które dostarczają radości na lata.

"Wybraliśmy taką nazwę, ponieważ wyraża ona maksimum tego, co definiuje naszą firmę - Perfekcję. Perfekcję w kategorii innowacji technologicznej, osiągów, stylu oraz wrażeń z jazdy. Zwrócony w stronę naszych kolekcjonerów ten nadzwyczajny samochód zawiera zaawansowane rozwiązania, które w przyszłości pojawią się w pozostałych modelach oraz jest wyznacznikiem dla całego motoryzacyjnego przemysłu. LaFerrari jest najlepszym wyrażeniem unikalności, wspaniałej inżynierii oraz stylistycznego know-how zdobytego również w Formule 1", powiedział z zachwytem prezes Ferrari, Luca di Montezemolo.

LaFerrari to samochód, który otwiera nowy rozdział w historii zarówno firmy, jak i motoryzacji. Auto jest jednym z dwóch pierwszych hipersportowych aut wykorzystujących technologię hybrydową. Technologia opracowana przez Ferrari została nazwana HY-KERS. Podstawą jest centralnie umieszczony silnik V12 o pojemności 6262 cc, który dostarcza moc 800 KM. Współpracuje on z motorem elektrycznym, który zapewnia moc 120 kW(163 KM). Cały układ napędowy gwarantuje moc 963 KM. LaFerrari zapewnia maksymalny moment obrotowy 900 Nm. Oczywiście w aucie nie mogło zabraknąć systemu KERS, który odzyskuje energię z hamulców. To ten sam system, który został stworzony dla najnowszego bolidu F138 startującego w barwach Scuderii Ferrari. Skoro mamy do czynienia z silnikiem elektrycznym, to musi on czerpać energię z akumulatorów, te w Ferrari ważą jedynie 60 kg. Motor elektryczny jest połączony z dwusprzęgłową skrzynią F1. Hipersportowa hybryda osiąga prędkość maksymalną ponad 350 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie poniżej 3 sekund.

Stylistyka auta została opracowana przez zespół projektantów dowodzonych przez Flavio Manzoni'ego. Cała bryła auta, jego design i stylistyka nawiązują do sportowych prototypów z późnych lat 60., które narodziły się w Maranello. Oczywiście projektanci połączyli to z wyglądem bolidów F1. Projekt LaFerrari to pierwszy samochód od dawna, którego stylistyka nie została nakreślona przez projektantów z Pininfariny. Design w tym aucie to jedno, ale właściwości aerodynamiczne to bodajże drugi najważniejszy czynnik techniczny po układzie napędowym, który definiuje ten samochód. Inżynierowie, aby maksymalnie zwiększyć wydajność aerodynamiczną auta zastosowali  elementy aktywnych skrzydeł, które zmieniają swoje położenie w zależności od prędkości, z jaką jedzie samochód.

LaFerrari to następca Enzo i również jak swój poprzednik będzie dostępny na rynku tylko i wyłącznie w limitowanej liczbie egzemplarzy. Włosi zapowiedzieli, że powstanie jedynie 499 sztuk tego modelu. Nowy król odzyskał tron w królestwie maszyn marzeń.


Podobne wiadomości:

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

~oLEK 2013-03-06

i tak wole tico...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport