mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Luksus w sportowym wydaniu

Luksus w sportowym wydaniu

Producent nieprzyzwoicie luksusowych samochodów sygnowanych logiem Maybach, w cztery lata po odrodzeniu marki, dołączył czwarty wariant do swojego zestawienia. W nazwie prezentowanego podczas tegorocznych targów w Pekinie modelu 62 pojawił się przyrostek 'S', który oznaczać będzie 'Special'.

Luksus w sportowym wydaniu

Maybach 62 S będzie nadal samochodem, w wyposażeniu którego powinno się dołączać w standardzie szofera. Sześciometrowa limuzyna łączyć w sobie wysoką klasę wykończenia oraz dynamiką i komfort, pozwalające na długie podróże. W wyglądzie nadwozia nowego modelu zastosowano kilka elementów, które podkreślać będą jego sportowy charakter. Zmiany, które pierwsze rzucają się w oczy, dotknęły wyglądu reflektorów, grilla oraz potężnych, dwudziestocalowych felg. Z tyłu samochodu poza kosmetycznymi zmianami, pojawiły się podwójne końcówki wydechu w kształcie trapezu.

We wnętrzu samochodu obeszło się bez większych zmian. Całość utrzymywana jest nadal w luksusowym stylu. Większość elementów wykończona jest materiałami najwyższej klasy, takimi jak skóra, drewno pokryte lakierem 'fortepianowym' . W wersji 'S' pojawił się sportowy akcent w postaci elementów wykonanych z włókna węglowego. Aby podkreślić charakter samochodu projektanci zdecydowali się na nieznaczne przeprojektowanie wyglądu tapicerki, lecz w tej kwestii nie należy oczekiwać żadnych rewolucji. Wszystko pozostaje zachowane w dobrym smaku.

Za wysoką wydajność w każdym momencie na drodze odpowiadać będzie dwunastocylindrowa jednostka, której moc w porównaniu z modelem standardowym będzie większa o jakieś 62KM. Silnik o pojemności sześciu litrów jest w stanie wykrzesać z siebie maksymalną moc na poziomie 612 KM przy pomocy dwóch turbosprężarek oraz intercoolera chłodzonego wodą. Budzący respekt moment obrotowy jest elektronicznie ograniczony do poziomu 1000 NM przy 2.000-4.000 obr./min. Imponujące jest również przyspieszenie do prędkości 100 km/h. Przy tak potężnej wadze samochodu można ją uzyskać w jedyne 5,2 sekundy, co jest naprawdę dobrym rezultatem. Nad prędkością maksymalną czuwa niestety elektroniczny kaganiec ograniczający ją do poziomu 250 km/h. W myśl znanej zasady panującej w firmie AMG, na jednostce silnikowej znajduje się odpowiednia plakietka, gdzie zawarte są informacje na temat osoby odpowiedzialnej za złożenie tego elementu.

Znakomite atrybuty modelu Maybach 62 S mają ustanawiać nowe standardy w przemyśle motoryzacyjnym z najwyższej półki oraz kontynuować tradycję marki zapoczątkowaną w latach dwudziestych poprzedniego wieku. Można powiedzieć, że wychodzi to Niemcom całkiem nieźle.

Czytaj także:

Maybach planuje mocniejszą 62-kę? (2006-10-24)

Maybach w rytmie Mendelsona (2006-09-22)

 

Zobacz koniecznie: Wszystko o Maybach 62 Wszystko o Maybach
Tematy w artykule: Maybach Maybach 62

Podobne wiadomości:

Scaldarsi Emperor I - dziwny tuning Maybacha

Scaldarsi Emperor I - dziwny tuning Maybacha

Samochody luksusowe 2016-08-22

Mercedes-Maybach 6 Concept odsłania kolejne detale

Mercedes-Maybach 6 Concept odsłania kolejne...

Samochody luksusowe 2016-08-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Korytarz życia - wysokie mandaty za niestosowanie
Polscy kierowcy potrafią już jeździć na suwak, ale bardzo rzadko potrafią sprawnie utworzyć tzw. korytarz ratunkowy, dzięki któremu karetka pogotowia może skrócić czas dotarcia do poszkodowanych nawet o 8 minut. Za niestosowanie tej zasady będzie można dostać mandat - nawet do 900 zł.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech