Organizatorzy plebiscytu brali pod uwagę nie tylko aspekty ekologiczne nowych samochodów, ale także właściwości użytkowe istotne dla przyszłych kierowców. Najbardziej ekologiczny samochód otrzymywał punkty także za ilość dostępnego miejsca i praktyczne rozwiązania, stosunkowo niskie koszty użytkowania oraz wyjątkową przyjemność z jazdy.
Inżynierowie Jaguara położyli duży nacisk nie tylko na elementy wpływające na ekologiczność samochodów, jak zużycie paliwa czy emisje gazów cieplarnianych, ale poszli o krok dalej i wprowadzili strategię zrównoważonego gospodarowania odpadami. Konstrukcja Jaguara XJ jest oparta w 50% na recyklingowanym aluminium, a w planach jest zwiększenie wykorzystania przetwarzanego materiału do 75%. Poziom zużycia energii potrzebny do adaptacji aluminium jest mniejszy o 95% niż w przypadku produkcji nowego surowca. Dzięki temu w procesie produkcyjnym ograniczono emisję CO2 o ponad 3 tony na jednym samochodzie.
- Silnik Diesla zaprojektowany przez inżynierów Jaguara do modelu XJ to bardzo zaawansowana technologicznie jednostka napędowa. Wykorzystanie go w jednym z lżejszych samochodów w klasie skutkuje rewelacyjnie niskimi emisjami CO2 na poziomie 184 g/km oraz tylko 0,142 g/km NOx. To jedyny samochód luksusowy, który łączy w sobie idealne osiągi podejściem proekologicznym” – powiedział Steve Fowler, redaktor naczelny magazynu What Car?.
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!