mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > Luksusowy, szybki, elektryczny

Luksusowy, szybki, elektryczny

Koncern Chrysler nie porzucił planów zakładających stworzenie sportowego "dreamcara". Model Dodge Circuit EV, który został zaprezentowany podczas tegorocznych targów NAIAS jest jednym z przedstawicieli rodzącego się trendu sportowych, a zarazem ekologicznych wozów.

Luksusowy, szybki, elektryczny

Auto zostało zbudowane na płycie podłogowej Lotusa Europa. Już na pierwszy rzut oka widać, że inspiracją do stworzenia stylistyki nadwozia był legendarny już Dodge Viper. Charakterystyczny grill, niska postura oraz masywne zaokrąglenia mogą się kojarzyć tylko z nim.

Jednak najbardziej wyjątkową rzeczą w tym samochodzie jest jego serce. Dodge Circuit EV będzie oferować maksymalny poziom emocji bez udziału benzyny, a co za tym idzie - jakiegokolwiek negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Stanie się tak, gdyż pod maską samochodu został umieszczony silnik zasilany energią elektryczną, który praktycznie nie hałasuje.

Jednostka ENVI dysponuje mocą 268 koni mechanicznych i wykorzystuje najnowsze ogniwa litowo-jonowe, które będą zasilać elektryczny motor. Specjalnie zaprojektowany komputer będzie odpowiedzialny za optymalne dawkowanie energii. Od zera do setki auto rozpędzi się w czasie nie przekraczającym pięciu sekund. Do tego wszystkiego dochodzi zerowa emisja gazów cieplarnianych. Przy naładowanych do pełna akumulatorach będzie można przejechać od 240 do 322 kilometrów. Wszystko jest zależne od sposobu jazdy. Po zakończeniu zabawy będzie można pojechać do domu i podłączyć auto niczym ładowarkę od telefonu komórkowego do tradycyjnego kontaktu.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Dodge
Tematy w artykule: Dodge silnik elektryczny napęd elektryczny koncepty

Podobne wiadomości:

Elektryczne Mercedesy pod koniec dekady

Elektryczne Mercedesy pod koniec dekady

Aktualności 2016-08-08

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż Hellcat

Hennessey Dodge Viper Venom - więcej niż...

Samochody luksusowe 2016-07-14

Dodge Viper, inaczej niż tańsze modele Dodge, czyli Challenger i Charger, nie doczekał się wersji Hellcat, czyli wspomaganej kompresorem 707-konnej odmiany. Ale sposób na zwiększenie osiągów mają inzynierowie z Hennessey Performance.

 

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport