mojeauto.pl > motogazeta > Samochody luksusowe > McLaren bez silników Hondy

McLaren bez silników Hondy

W przyszłym roku bolidy McLarena będą napędzane silnikami Hondy. To powrót do przełomu lat 1980 i 1990, kiedy do brytyjski zespół zdominował Formułę 1. Bolidem z silnikiem Hondy wygrywał wtedy Ayrton Senna i  Alain Prost. Teraz jednostki 1.6 turbo japońskiego producenta ponownie trafią do bolidów McLarena. Nie zobaczymy ich jednak w autach drogowych.

McLaren bez silników Hondy
Jolyon Nash, dyrektor sprzedaży globalnej i marketingu w wywiadzie udzielonym serwisowi drive.com.au zdementował plotki o silnikach Hondy w drogowych McLarenach. Nash nie widzi sensu przenoszenia partnerstwa z toru na drogowe modele. Dyrektor sprzedaży podkreślił, że chcą nadal produkować "rasowe McLareny". Co ciekawe w zeszłym roku głównodowodzący zespołem McLarena, Martin Whitmarsh powiedział, że są otwarci na szerszą współprace.

McLaren już raz chciał by Honda dostarczyła silnik do auta drogowego. Chodziło o serce dla legendarnego modelu F1. Japoński producent niestety odmówił i brytyjska marka zwróciła się o pomoc do BMW - ci dostarczyli jednostkę V12. Później, gdy McLaren związał się z Mercedesem to obie firmy wspólnie opracowały model SLR. Jak będzie teraz? Najbliższa przyszłość to pokaże, zwłaszcza, że McLaren główne siły stawia na zespół F1. Z nowymi silnikami Hondy i prawdopodobnie z Fernando Alonso w składzie Brytyjczycy znów mogą powrócić w przyszłym roku na szczyt.
Zobacz koniecznie: Wszystko o McLaren Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda McLaren

Podobne wiadomości:

SUV-y kontra kombi cz.1 - Ford Focus vs Kuga...

auto motor i sport 0000-00-00

Kompaktowe SUV-y są z reguły nieco droższe niż kombi tej samej wielkości tej samej marki. Ale czy pseudoterenowe auta mają rzeczywiście jakieś zalety poza tą, że wyżej się w nich siedzi? Zestawiliśmy cztery pary aut – Forda, Hondy, Kii i VW – by sprawdzić, w którym modelu jest więcej miejsca, który jest wygodniejszy i ma korzystniejszą cenę.  

Test systemów bezpieczeństwa: Mercedes Klasy...

auto motor i sport 2015-01-21

Samodzielne hamowanie czy też powrót na właściwy pas ruchu – takie manewry samochody wykonują dziś bez udziału kierowcy. W teście „auto motor i sport” badamy na ile niezawodne są systemy bezpieczeństwa w BMW 7, Hondzie Accord, Mercedesie E i Volvo XC60.  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Lexus UX - premiera w Genewie
Lexus UX - premiera w Genewie
Spekulacje na temat nowego crossovera od Lexusa weszły na wyższy poziom. Norweski oddział marki potwierdził plotki - lada moment na salonie w Genewie pojawi się zupełnie nowy model UX.